تماشا کنید: هکرها سنسور Touch ID آیفون 5s را با نسخه چاپ شده اثر انگشت دور زدند

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل در کنفرانس معرفی iPhone 5s  از امنیت بسیار بالای سیستم اثرانگشت خوان خود گفت و کمی پس از آن یک وب سایت برای هک کردن آن راه اندازی شد و پاداش 15 هزار دلاری برای دور زدن آن تعیین گردید. حال به نظر می‌رسد این اتفاق افتاده و می‌توان سنسور Touch ID را با نسخه چاپ شده اثر انگشت کاربر، دور زد.
تبلیغات

پاداش 15 هزار دلاری برای شخصی در نظر گرفته شده بود که بتواند به وسیله ابزار فیزیکی سیستم امنیتی آیفون را دور بزند، مثلا با چاپ اثر انگشت کاربر و قرار دادن آن برروی سنسور، آیفون 5s را فریب دهد. حال گروهی به نام Chaos Computer Club توانسته‌اند Touch ID را با عکس اثر انگشت فریب دهند، آنها در این ویدیو ادعای خود را به اثبات رسانده‌اند:

آنها روش هک کردن Touch ID را اینگونه توضیح داده‌اند:

ابتدا اثر انگشت کاربر با رزولوشن 2400dpi اسکن می‌شود. سپس عکس نهایی به خوبی تمیز شده و توسط یک پرینتر لیزری با دقت 1200dpi بر روی کاغذ شفاف چاپ می‌گردد، تنظیمات چاپگر نیز روی قلم ضخیم تنظیم می‌شود تا الگو به صورت برجسته چاپ شود. سپس شیر صورتی لاتکس یا چسب چوپ را به الگوی چاپ شده برروی کاغذ شفاف اضافه می‌کنیم. درنهایت نیز به الگوی چاپ شده کمی انحنا داده و آن را برروی سنسور آیفون 5s قرار می‌دهیم تا قفل گوشی باز شود!

تلفن آیفون 5s اپل دارای سنسور اثر انگشت خوان به نام Touch ID است که با دکمه فیزیکی Home یکپارچه شده و کاربر می‌تواند از آن به جای رمز عبور یا حتی برای خرید از iTunes استفاده کند. در واقع این سنسور قرار است جایگزینی مناسب برای رمز عبور باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات