چطور در اندروید روشنایی و زمان روشن بودن صفحه نمایش را برای هر اپلیکیشن مدیریت کنیم؟

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
با این اپلیکیشن شدت روشنایی و زمان روشن بودن صفحه نمایش را برای هر اپلیکیشن مدیریت کنید.
تبلیغات

جاذبه‌ی سیستم عامل اندروید در لیست بلندبالای گزینه‌های شخصی‌سازی آن نهفته است. این پلتفرم آزادی عمل بسیاری در قالب تغییر تنظیمات و شخصی‌سازی ارائه می‌کند. اگر چه شاید بهترین راه برای شخصی‌سازی دستگاه‌های اندرویدی روت کردن آنها باشد، اما شما به ‌سادگی می‌توانید با استفاده از بعضی اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه Google Play، برخی از تنظیمات اولیه‌ی سیستم عامل را تغییر دهید.

به‌روزرسانی: اپلیکیشن Screen Controls به کار خود خاتمه داده است و دیگر دسترس نیست.

اپلیکیشن «Screen Controls» به عنوان یکی از نرم‌افزارهای کاربردی در این زمینه، امکان تنظیم میزان روشنایی (Screen Brightness) و مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را برای هر یک از برنامه‌های نصب شده در دستگاه اندرویدی می‌دهد. اگرچه امکانات این نرم‌افزار در وهله‌ی اول یادآور اپلیکیشن IntelliScreen است، اما باید در نظر داشته باشیم که در IntelliScreen فقط امکان تنظیم زمان روشن بودن صفحه نمایش، برای هر برنامه‌ی معین وجود داشت. اما نرم‌افزار «Screen Controls» قابلیت تنظیم روشنایی را نیز به این ترکیب اضافه نموده که این قابلیت برای بهینه‌سازی مصرف باطری هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هایی با رابط کاربری پرنور، بسیار مفید به نظر می‌رسد. در ادامه با طرز استفاده از این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

در صفحه‌ی اصلی این برنامه 3 سربرگ ALL APPS ، FAVORITES و RUNNING APPS وجود دارد. برای اعمال تنظیمات بر روی یک نرم افزار خاص، کافی است که اسم آن را در نوار جستجو تایپ کنید.

Untitled-13-13-13

با انتخاب برنامه‌ی مورد نظر صفحه دیگری باز می‌شود که امکان اعمال تنظیمات دلخواه را برای پارامترهای شدت روشنایی و مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش خواهد داد. در قسمت مربوط به روشنایی صفحه نمایش می‌توانید به صورت دستی شدت روشنایی مناسب را تنظیم کنید. همچنین در صورتی که تنظیم روشنایی خودکار (auto-brightness) را ازطریق تنظیمات اولیه‌ی سیستم عامل دستگاهتان فعال نکرده باشید، با انتخاب گزینه‌ی AUTO امکان فعال سازی آن را خواهید داشت. اگر به هر دلیلی مایل باشید کلیه‌ی تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانید کافیست به منوی تنظیمات برنامه رفته و یکی از پارامترهای شدت روشنایی یا زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را برای تمام اپلیکیشن‌ها تنظیم کنید. با این کار مقادیر این پارامترها برای تمام برنامه‌ها به صورت یکسان ثبت خواهد شد.

Untitled-14-14-14

هم اکنون نرم‌افزار «Screen controls» در دو نسخه‌ی رایگان و پولی (بدون تبلیغات) در فروشگاه Google Play در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات