استیو بالمر: مایکروسافت آخرین بازمانده‌ی رقبا در نبرد با انحصارطلبی گوگل است

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی ویژگی‌ها و ظاهر جدید سرویس جست‌وجوی Bing، مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر، در جلسه‌ی بررسی سالانه عملکرد مالی مایکروسافت، در مورد این سرویس صحبت کرد. وی سیاست‌های کاری گوگل را انحصارطلبانه توصیف کرد و از مایکروسافت به‌عنوان تنها رقیب باقی‌مانده در این حوزه یاد کرد و Bing را نیز یکی از ابزار‌های مایکروسافت در این نبرد، عنوان کرد.
تبلیغات

استیو بالمر در پاسخ به سوال یکی از افراد حاضر، در مورد سیاست‌های مایکروسافت برای مقابله با روند رو به رشد سرویس جست‌وجو و تبلیغات گوگل در دنیای اینترنت چنین پاسخ داد:

امروزه مایکروسافت تنها رقیب باقی مانده در مبارزه با گوگل است و سلاح آن، سرویس جست‌وجوی Bing است. سرویس جست‌وجوی مایکروسافت دومین موتور جست‌وجوی پر استفاده پس از گوگل به شمار می‌رود. Bing در حدود 17.9 درصد از سهم بازار را در مقابل 67 درصد از سهم گوگل در حوزه‌ی موتورهای جست‌وجو در اختیار دارد.

اما در حوزه‌ی کسب درآمد از طریق موتورهای جست‌وجو نیز، بالمر به تشریح وضعیت موجود پرداخت، وی با اذعان به عملکرد فوق‌العاده‌ی گوگل در این حوزه، نحوه‌ی کسب درآمد گوگل از این طریق را بی‌مانند و عالی توصیف کرد و مایکروسافت را تنها رقیب گوگل در این حوزه نامید. همچنین او با پراهمیت خواندن تبلیغات در حوزه‌ی موتورهای جست‌وجو، برداشت سود کم از هر جست‌وجو را سیاست کنونی مایکروسافت در قبال رقبا توصیف کرد.

به این ترتیب، هدف مایکروسافت افزایش میزان سود از موتور جستجوی بینگ است، به‌طوری‌که با بالا رفتن این میزان، می‌توان این موتور جست‌وجو را در رتبه‌های بالاتری جای داد. همچنین بالمر در مورد سایر سرویس‌های گوگل، همچون نقشه‌ی گوگل و یوتیوب نیز صحبت کرد، اما در پایان اظهار کرد، دلیل یکه‌تازی گوگل در بازار به دلیل نبود یک رقیب قدرتمند بوده است.

مطمئنا این اولین باری نیست که مایکروسافت سیاست‌های کاری گوگل را به باد انتقاد می‌گیرد، چنانکه این کار را برای جذب مخاطبان بیشتر در گذشته نیز انجام داده است. اما گوگل تنها شرکتی نیست که تیر انتقادات مایکروسافت به سمت آن نشانه رفته است و اپل نیز گاها هدف انتقادات مایکروسافت قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات