پازل هشتم: سرقت از موزه

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار بخش جدید «پازل»، همچنان ادامه دارد. بخشی که قرار است معمای‌های مختلفی برای کاربران زومیت منتشر کند. در ادامه با هشتمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. هشتمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای هفته گذشته و یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره هفت

پازل هفتم در ابتدا کمی گمراه‌کننده و سخت به نظر می‌رسد، اما با کمی دقت و خلاقیت به راحتی پاسخ معما معلوم می‌شود. هر چند که بعضی از کاربران، این فرصت را از سایرین دریغ نمودند و با انتشار پاسخ معما، نشان دادند که برای سایر کاربران احترامی قائل نیستند.

با اندکی توجه به اعداد، علی الخصوص عدد ماه‌هایی مانند مرداد (مرداد = ۵۰)، می‌توان دریافت که عدد هر ماه با کاراکترهای آن ارتباط دارد. به این صورت که عدد یکان معرف تعداد نقطه‌ها و عدد دهگان معرف تعداد کاراکترهای هر ماه است. بر اساس این توضیح، پاسخ معمای هفتم به شرح زیر خواهد بود:

  • فروردین = ۷۴
  • اردیبهشت = ۸۸
  • خرداد = ۵۱
  • تیر = ۳۴
  • مرداد = ۵۰
  • شهریور = ۶۵
  • مهر = ۳۰
  • آبان = ۴۲
  • آذر = ۳۱
  • دی = ۲۰
  • بهمن = ۴۲
  • اسفند = ۵۲

از میان کاربرانی که به پازل هفتم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌‌‌ها اعظم تفکر و الهام سیاحی و آقایان علیرضا احمدی، حمید احمدیاری، امیرمحمد اسلامی‌زاده، آرمین پوربیک، محمدامین جلیلی، علی حاجوی، آرین حدادی، حمیدرضا خسروی حقیقی، مصباح زیرک‌باش، محمدعلی سلیمانی، میثم صیادیان، حسن کاغذلو، حامد علیخانی، پویا محمدخانی، میلاد مختاری، مهراد مشیری، امیرعلی وطن‌پرست و سعید یوسفی اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم.

معمای شماره هشت : جمعه ۲۹/شهریور/۱۳۹۲

(معمای منطقی؛ سطح متوسط)

در یکی از شب‌های زمستان، به موزه شهر دستبرد زده می‌شود. پلیس پس از تحقیق و بررسی صحنه جرم، به این نتیجه می‌رسد که سرقت، تنها کار یک نفر بوده است. با کامل شدن پرونده، ۵ نفر به عنوان مظنون بازداشت و از آنها درباره سرقت، بازجویی شد. خلاصه صحبت‌های این ۵ نفر به شرح زیر است:

- مهرداد می‌گوید:رضا سارق موزه نیست.منصور سارق موزه است.

- سعید می‌گوید:رضا سارق موزه است.منصور سارق موزه نیست.

- رضا می‌گوید:مهرداد سارق موزه است.داوود سارق موزه نیست.

- منصور می‌گوید:داوود سارق موزه است.مهرداد سارق موزه نیست.

- داوود می‌گوید:سعید سارق موزه است.منصور سارق موزه است.

اگر هر یک از مظنونین یک جمله راست و یک جمله دروغ گفته باشد. آیا می‌توانید بگویید چه کسی سارق موزه است؟ ارائه توضیح، نشانه درک کامل شما از پازل است.

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هرچیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی و پاسخ شما به معما محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را  تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگر قصد دارید پاسخ‌ خود را ارسال کنید، لطفا به موارد زیر توجه کنید:ایــمــیــل آدرس: puzzle @ zoomit . ir // مــوضــوع (Subject) ایــمــیـل: Puzzle #8در بدنه ایمیل، هم علاوه بر پاسخ معما، نام و نام خانوادگی و نام‌کاربری خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات