مایکروسافت: ویندوز RT نمرده است، چندین تبلت ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM در راه است

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سه شنبه اعلام کرد که به توسعه تبلت‌های مبتنی بر معماری ARM ادامه می‌دهد و قصد دارد سهم بازار بزرگی از ابزارهای سازگار با این نوع از پردازنده‌ها را بدست آورد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و حتی برخی از شرکای تجاری مایکروسافت معتقدند که ویندوز RT محکوم به مرگ است.
تبلیغات

حقیقت آن است مایکروسافت تقریبا سهم بازاری از تبلت‌های مبتنی بر معماری آرم ندارد. با این وجود ردموندی‌ها در جلسه اخیر خود که با سرمایه گزاران شرکت، برگزار شد، اعلام کردند که قرار نیست با ویندوز RT خداحافظی کنند. این در حالی است که مایکروسافت در ماه ژولای نزدیک به 900 میلیون دلار بر سری تولید بیش از تقاضای Surface RT، متضرر شدند.

در این جلسه «تمی رلر» مدیر ارشد گروه مارکتینگ مایکروسافت خطاب به «تری میسون» مدیر ارشد گروه سیستم عامل‌های مایکروسافت گفت:

من می‌دانم که این سوال در ذهن بسیاری از افرادی که در این اتاق حضور دارند، شکل گرفته که نقش ویندوز RT در آینده چیست؟

مریسون به این سوال اینگونه پاسخ داد:

دو چیپست بسیار مهم در دنیای ابزارها وجود دارد، x86 اینتل و ARM. ابزارهای مبتنی بر آرم، مخصوصا تلفن‌ها، سهم بازار بسیار بالایی دارند چون طول عمر باتری و گزینه‌های مختلف ارتباطی مانند 3G و 4G را ارائه می‌کنند. امکاناتی که ما نیز در تبلت‌های ویندوز ARM خود به آنها نیاز خواهیم داشت. از آنجایی که روز به روز امکانات تلفن‌های هوشمند، به تبلت‌ها اضافه می‌شوند، ما نیز باید بدنبال ساخت تبلت‌های بیشتر مبتنی بر معماری آرم باشیم.

جالب اینجاست که مریسون به جای استفاده از عبارت تبلت‌های ویندوز RT از تبلت‌های ARM و ویندوز ARM استفاده نموده است. شاید دلیل این موضوع حقیقت داشتن شایعات مربوط به حذف عبارت RT از نام Surface RT 2 و عرضه آن با نام Surface 2 است.

از صحبت‌های او می توان متوجه این موضوع نیز شد که مایکروسافت احتمالا به دنبال ساخت تبلت‌های کوچک مبتنی بر ویندوز RT است که قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند را دارند و احتمالا جزو رده فبلت‌ها به شمار می‌روند. اما اگر این اتفاق بیافتند، تفاوت ویندوز فون و ویندوز RT در چه چیز خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات