پرسی! دکمه فیزیکی جدید را به ابزار اندرویدی اضافه می‌کند!

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود افزایش تصاعدی محبوبیت صفحات لمسی، هنوز نمی‌توان اهمیت کلیدهای فیزیکی را دست کم گرفت. البته اگر می‌توانید با گوشی خود همچون دسته بازی رفتار کنید جمله قبلی را نادیده بگیرید! با ارائه این محصول و استقبال عالی سرمایه گذاران، گویا هنوز هم کسانی هستند که برتری‌های کلیدهای فیزیکی را بر صفحات لمسی فراموش نکرده‌اند.
تبلیغات

تیم توسعه دهنده Pressy، اخیرا گجتی کوچک را معرفی کرده‌اند که به گوشی اندرویدی شما یک کلید فیزیکی جدید اضافه می‌کند. این گروه اسم این ابزار را فشاری (Pressy) گذاشته‌اند و با اتصال آن به درگاه هدفون گوشی خود می‌توانید تنظیمات مورد نظر را برای عملکرد این دکمه تعیین کنید.

این دکمه به کمک برنامه‎ای که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند عملکردهای مفید و متفاوتی را به شما ارائه دهد. برای مثال کاربران می‌توانند به کمک آن فلش گوشی را روشن کنند، عکس بگیرند، با شماره‌ای بخصوص (مثلا خدمات اضطراری) را شماره گیری کنند و بسیاری دیگر از کارها که خودتان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای انواع مختلف فشردن‌ها نیز کارهایی را در نظر بگیرید، مثلا برای دو بار فشردن گوشی با خانه تماس بگیرد و برای دو بار فشردن طولانی عکس بگیرد.

pressy-1

برنامه «پرسی» در گوشه ای از سیستم عامل به انتظار می‌نشیند تا صدایی از جک هدفون گوشی شما به گوش برسد و هر کاری را که شما دوست دارید به سرعت هر چه تمام تر انجام دهد.

بخش مهم دیگری از این پروژه APIهای آن است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد، تا برنامه‌های خود را به کمک این دکمه پربارتر کنند. برای مثال توسعه دهندگان بازی‌ها می‌توانند از این دکمه برای اجرای فرمان‌ها استفاده کنند. این برنامه در اندروید نسخه 2.3 و نسخه‌های جدیدتر کار می‌کند. متاسفانه این ابزار بر روی iOS کار نمی‌کند، سازندگان برنامه علت عدم عرضه را محدودیت‌های بیش از حد APIهای iOS می‌دانند. البته این تیم ابراز امیدواری کرده‌اند که به زودی برنامه ای برای iOS‌های جیلبریک شده عرضه کند.

این ابزار به کوچکی یک جک هدفون است و تنها به اندازه یک دکمه کوچک به ابعاد گوشی شما اضافه می‌کند. هنگام استفاده از هدفون نیز می‌توانید آن را به دسته کلید مخصوص آن متصل کنید و نگران گم شدنش نباشید. ضمنا اگر هدفون شما دکمه داشته باشد می‌توانید از آن به جای دکمه اصلی Pressy بهره ببرید.

تیم Pressy اکنون در حال جمع آوری سرمایه اولیه تولید این گجت در کیک‌استارتر است. پروژه با هدف گذاری جمع آوری سرمایه 40,000 دلاری گام برداشت ولی هم اکنون به سرمایه ای بالغ بر 250,000 دست یافته است. قیمت احتمالی این دستگاه حدود 17 دلار خواهد بود و در سال 2014 به دست کاربران خواهد رسید.

آیا شما هم حاضر به خرید یا سرمایه گذاری روی چنین محصولی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات