از طلوع تا غروب ستاره‌ای به‌نام مریسا میر در گوگل

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
مریسا میر کار خود را در گوگل به عنوان یکی از مدیران تاثیرگذار به پایان رساند و مسیر جدیدی را در یاهو ورشکسته آغاز کرد. بیایید مسیر او را مرور کنیم.
تبلیغات

مریسا میر آغازی باشکوه در گوگل داشت. او با طراحی صفحه‌ی جست‌وجوی معروف گوگل و ایجاد ساختار مدیریت محصولات در این شرکت، به یکی از چهره‌های شاخص در گوگل بدل شد و از سال گذشته با قبول نمودن سمت مدیریت عامل یاهو نیز بسیار خوب درخشیده است.

مریسا میر تبدیل به یکی از ارکان اساسی یکی از بزرگترین شرکت‌های دره‌ی سیلسکون گردید.

میر به ناگاه از تمامی پروژه‌هایی که در ارتباط مستقیم با مشتریان گوگل بودند از جمله صفحه‌ جست‌و‌جوی گوگل کنار گذاشته شده و به قسمت توسعه نقشه‌ی گوگل (Google Maps) منتقل گردید، محلی که برای شخصی به‌مانند مریسا میر، کم اهمیت جلوه می‌کرد. در ادامه او با کنار گذاشته شدن از جمع متتخصصان گوگل شانس دیدار مستقیم با روسای گوگل را طی جلسات مختلف از دست داد. برای تمامی افراد حاضر در دره‌ی سیلیکون این موقعیت برای وی یک تنزل و پس‌رفت محسوب می‌شد. آیا واقعا موقعیت جدید وی تنزل رتبه بود؟ دلایل وقوع آن چه بود؟

ویدئوی حاضر با بررسی اجمالی زندگانی میر دلایل دخیل در بوقوع پیوستن این حوتدث را بررسی می‌کند.

مریسا مِیر پس از گذراندن حدود ۱۳ سال در سمت مدیریت محصولات مختلف در گوگل، مثل پر سودترین آنها (جستجو) و همچنین تجملی‌ترین آنها (Google Doodles)، در تیرماه سال گذشته کار خود را به عنوان مدیرعامل یاهو آغاز کرد.

اگر تمایل دارید تا در مورد مریسا میر مدیرعامل فعلی یاهو و مدیر ارشد سابق گوگل بیشتر آشنا شوید، مقاله «مریسا مِیِر: نگاهی اجمالی به کارنامه مدیر عامل جدید یاهو» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات