استفن الوپ، مدیرعامل نوکیا، 25 میلیون دلار برای مهاجرت به مایکروسافت دریافت می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اوایل این ماه مایکروسافت رسما اعلام کرد که بخش تلفن نوکیا را با پرداخت 7.2 میلیارد دلار تصاحب خواهد کرد. کارمندان نوکیا نیز قرار شد به مایکروسافت اضافه شوند، و مدیرعامل سابق این شرکت، استفن الوپ هم به ردموند خواهد آمد. حال نیویورک تایمز اعلام نموده که الوپ برای ورودش به مایکروسافت 25 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

الوپ تا زمانی که انتقال نوکیا به مایکروسافت به طور کامل انجام شود و مایکروسافت نیز به تعهدات مالی خود عمل کند، در سمت مدیریت عامل نوکیا باقی خواهد ماند. قرار داد او با نوکیا دارای ضمانت مالی خاصی است که اگر تحت هر شرایطی شکسته شود، نوکیا مجبور به پرداخت حقوق 18 ماه او بعلاوه مبلغی از سود سهام شرکت خواهد شد.

اگر ارزش سهام نوکیا در 6 ام سپتامبر را مورد نظر قرار دهیم، الوپ مبلغی درحدود 18.8 میلیون یورو یا چیزی در حدود 25 هزار دلار را دریافت خواهد کرد. این مبلع شامل 4.1 میلیون یورو حقوق و 14.6 میلیون یورو پاداش سهام است.

70 درصد از این مبلغ توسط مایکروسافت و 30 درصد از آن توسط خود نوکیا تامین خواهد شد.

همچنین جالب است بدانید که الوپ زمانی که از مایکروسافت به نوکیا منتقل شد، مبلغ 6.2 میلیون دلار پول نقد دریافت کرد و این مبلغ جدا از حقوق ماهیانه و پاداش‌های فصلی او بوده است. حال الوپ مجددا به مایکروسافت بازگشته و برخی بر این باورند که شانس جایگزینی بالمر را نیز دارد و شاید روزی بر کرسی مدیریت مایکروسافت بنشیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات