مایکروسافت نسخه پیش نمایش IE11 را برای ویندوز 7 منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز پیش نمایشی از IE11 را برای کاربران ویندوز 7 به نمایش گذاشت.
تبلیغات

این مرورگر از نظر سرعت و پشتیبانی از ویژگی‌های لمسی نیز بهبودهایی پیدا کرده است. برای کسانی که ویندوز 8.1 را چند ماه پیش دانلود کرده اند، IE11 احتمالا به ابزاری دوست داشتنی تبدیل شده، اما برای کاربران ویندوز 7 استفاده از IE11 احتمالا تجربه ای تازه خواهد بود.

هرچند مایکروسافت هنوز ادعای سریع‌ترین مرورگر سیاره! را در خصوص مرورگرهای IE دارد، اما این بار حجم تبلیغاتی را بیشتر بر روی دوش ویژگی‌های لمسی جدید گذاشته است. در ویندوز 7، IE11 حدود 10 درصد سریع‌تر از IE10 عمل می‌کند و حدود 30 درصد نیز از سایر مروگرها بهتر عمل خواهد کرد. چند ماه پیش بود که مایکروسافت ادعا کرد با کمک موتور جاوای Chakra در IE11 این مرورگر 20 برابر سریع‌تر از IE10 و 15 بار سریع‌تر از آخرین نسخه‌ی مرورگرهای کروم و فایرفاکس عمل خواهد کرد.

با همه‌ی این حرف ها، تکیه کلام مایکروسافت در تبلیغاتش عبارت «لمس، روش سریع جدید است» بوده است. در ویدیوی تبلیغاتی که ردموندی‌ها ارائه کرده‌اند نیز کمترین تاکید بر روی سرعت مرورگر بوده است. تمرکز اصلی این ویدیو در قابلیت چند تبی، زوم، ویژگی‌های لمسی و ویژگی "click to call" (امکان تماس با اسکایپ در پنجره اصلی) بوده است.

همانطور که مایکروسافت در پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان نشان داده بود، بهبودهای فوق العاده ای در IE11 وجود دارند که آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند. از جمله‌ی این بهبود‌ها می‌توان به پشتیبانی از استاندارد اولیت‌دهی به منابع W3C اشاره کرد که به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا در مورد ترتیب بارگذاری اجزای سایت به مرورگر دستور دهند. به علاوه IE11 قادر است تا پیش بینی کند شما چه لینکی را در صفحه‌ی جدید باز خواهید کرد و پیش از اینکه شما روی لینک‌تان کلیک کنید آن را بارگذاری کند. IE11 همچنین از پروتکل شبکه SPDY نیز پشتیبانی می‌کند که موجب بارگزاری هر چه سریع‌تر وب‌سایت‌ها خواهد شد. با این ویژگی مرورگر برای رندر کردن صفحه از GPU کمک می‌گیرد و CPU شما را برای انجام کارهای دیگر آزاد می‌کند. موتور گرافیکی WebGL نیز عضو جدید دیگری از IE11 خواهد بود.

از چند نظر حق با مایکروسافت است و امروزه دیگر سرعت حداقل در کشورهای پیشرفته کمتر ویژگی تاثیرگذاری در انتخاب مرورگر است و ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از موتورهای جستجو، افزونه‌ها و قابلیت به اشتراک گذاری در ابزارهای همراه ویژگی‌های مهم تری به شمار می‌روند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات