مایکروسافت، لوگو و رابط گرافیکی موتور جستجوی بینگ را از نو طراحی می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به تازگی اقدام به اضافه نمودن ویژگی‌های جدیدی به موتور جستجوی بینگ نموده است. این برای اولین بار از سال 2009 میلادی است که بینگ دست‌خوش تغییرات اساسی در ظاهر و باطن می‌شود.
تبلیغات

درست است که بینگ نتوانسته جایگاه فعلی موتور جستجوی گوگل را از چنگش در بیاورد، اما این دلیل نمی‌شود که ردموندی‌ها دست از تلاش بردارند.

عمده ترین تغییر بینگ مربوط به لوگوی جدیدش می‌باشد که به گفته مایکروسافت، از بین چند صد لوگوی طراحی شده توسط کارشناسان خبره در امر طراحی، انتخاب شده است.

BingNewInterface1

البته این تغییرات، تنها به لوگو محدود نمی‌شوند. مایکروسافت اعلام کرده که به زودی یک‌سری تغییرات در رابط گرافیکی وب‌سایت بینگ نیز اعمال خواهند شد. به عنوان مثال، در رابط گرافیکی جدید، نتایج جستجو در دو بخش جداگانه نمایش داده خواهند شد. نوار سمت چپ برای نمایش اطلاعات مورد جستجو و نوار سمت چپ نیز برای نمایش وضعیت حساب کاربری کاربر در شبکه‌های اجتماعی گوناگون می‌باشد.

یکپارچه کردن صفحات اجتماعی با نتایج جستجو را می‌توان یک اقدام هوشمندانه از جانب مایکروسافت نامید. زیرا باعث خواهد شد تا کاربران مدت زمان بیشتری را برای کار با بینگ صرف کنند.

BingNewInterface2

ویژگی جدید دیگر نمایش اطلاعات جستجو به صورت همزمان است. یعنی، هنگامی که کاربر، عبارت مورد نظر خود را وارد می‌کند، نتایج به صورت خودکار و بدون نیاز به کلیک کردن دکمه جستجو، نمایش داده می‌شوند. البته این ویژگی چندان هم جدید نیست زیرا اکنون مدت‌ها است که توسط گوگل بکار گرفته شده است.

اما آخرین ویژگی، Pole Position نام دارد. نحوه کار این قابلیت نیز به این شکل است که هنگامی که کاربر عبارت مورد نظر خود را تایپ می‌کند، Pole Position با استفاده از هوش مصنوعی قوی، اطلاعات مربوط به آن عبارت خاص را در قسمت بالای صفحه نمایش می‌دهد. همان‌طور که گفتیم، این ویژگی وابستگی شدیدی به درک مفاهیم، آن هم در ابعادی گسترده دارد. مایکروسافت نیز اعلام کرده که الگوریتم‌های استفاده شده در نسخه جدید بینگ، باعث شده‌اند تا هوش مصنوعی این موتور جستجو تا حد زیادی بیشتر از قبل گردد.

«استفان ویتز»، مدیر بخش موتور جستجوی بینگ در مایکروسافت، در مورد اضافه شدن ویژگی‌های جدید به موتور جستجوی مایکروسافت می‌گوید:

ما به شدت منتظریم تا ببینیم که آیا تغیر لوگو و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به بینگ، خواهند توانست بخش زیادی از کاربران گوگل را به استفاده از سرویس ما سوق دهند یا خیر؟

پاسخ شما به سوال ویتز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات