جنگ در اتاق پذیرایی: سونی علیه مایکروسافت!

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی با ارائه PlayStation 4 برای مخاطبان بازی‌خور به عنوان یک کنسول بازی حرکت بسیار هوشمندانه ای را انجام داده است. PS4 از برنامه‌های اجتماعی و Video Streaming پشتیبانی می‌کند و ضمنا به تمامی امکانات رقابتی دیگر که برای پیروزی نیاز است تجهیز شده است. مهم‌تر از همه اینکه طراحی آن مخصوص بازی کردن است، یا حداقل این طور به نظر می‌رسد.
تبلیغات

در مقابل Xbox One به عنوان پیشتازی برای نسل جدید پخش کننده‌های تلویزیونی معرفی شده است ( هرچند هنوز هم به عنوان یک کنسول بازی شناخته می‌شود).

PS4

اما در پشت صحنه، سونی دو حرکت مهم دیگر را نیز انجام داده است که PS4 را به بستری برای محتواهایی غیر از بازی نیز بدل می‌کند. اول اینکه سونی خدمات تلویزیون اینترنتی جدیدی را با همکاری Viacom برای ساخت تلویزیون‌های کابلی آنلاین معرفی کرده است. این خدمات شبکه‌هایی همچون MTV و Nickelodeon را نیز شامل می‌شود. مایکروسافت نیز شبکه‌های ویدیویی ESPN و HBO GO را در Xbox 360 دارد. با ورود سونی به فضای تلویزیون‌های اینترنتی احتمالا تمامی این معادلات به هم خواهند خورد. در واقع، داشتن Viacom برای سونی موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. سونی هم اکنون نیز به تولیدکنندگان محتوای بزرگی همچون Walt Disney و Time Warner دسترسی دارد و ارائه‌ی دو شبکه‌ی ESPN و HBO نیز برای PlayStation 4 سونی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

PSVita

دومین موردی که سونی را به موفقیت نزدیک می‌کند عرضه‌ی PS Vita TV خواهد بود. این کنسول خانگی کوچک قادر است تا بازی‌های PS Vita را با استفاده از کنترل PS3 اجرا کند، با این تفاوت که نصف قیمت سیستم قابل حمل را خواهد داشت. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر اینکه Vita TV به عنوان همراهی کوچک برای PS4 نیز عمل خواهد کرد و به کاربران امکان پخش بازی‌های PS4 را بر روی یک تلویزیون دیگر خانه می‌دهد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند بازی‌های PS4 را بر روی ویتای دستی، Vita TV و PS4 پخش کنند. به عبارت دیگر شما می‌توانید بازی خود را از اتاق خود بازی را شروع کنید، با کنسول دستی خود به گردش بروید و در اتاق پذیرایی خود بازی خود را به اتمام برسانید!

با این همه عملکرد شرکت سونی در عرضه کنسول هایش همیشه درخشان نبوده است و هر دو دستگاه PS3 و Vita مشکلات فراوانی را به همراه داشته اند و سونی در بازاریابی و پشتیبانی هر دو ضعیف عمل کرده است. به عبارت بهتر هنوز هم این امکان وجود دارد که سونی در PS4 نیز قافیه را به حریف آمریکایی خود ببازد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات