18 واقعیت شگفت انگیز که ممکن است در اینترنت دیده باشید!

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
هرگز نباید به چیزهایی که در اینترنت خوانده‌ایم اعتماد کنیم. فضای اینترنت پر از اطلاعات شک برانگیز است، اما بسیاری از آنها هم واقعا حقیقت دارند.
تبلیغات

در ادامه با 18 واقعیتی که در اینترنت منتشر شدند والبته در درستی آنها شکی نیست آشنا خواهید شد.

1- اثر بینی هر گربه همانند اثر انگشت هر انسان منحصر به فرد است!

2- با پرتاب سکه‌ی 1 پنی انگلیس، در 80 درصد مواقع یک طرف سکه ظاهر خواهد شد!

3- بازی ویدئویی «Mortal kombat II» که در سال 1994 ارائه شد، با فروش خیره‌کننده‌ی ‌50 میلیون دلاری توانست رکورد «بیشترین فروش در هفته‌ی اول» را ثبت کند! جالب است بدانید که هیچکدام از فیلم‌های برتر هالیوود مثل «پالپ فیکشن» و «فارست گامپ» در آن سال نتوانستند به این رقم نزدیک شوند!

4- دانشمندان هیچ مدرکی دال بر چگونگی آمیزش دایناسورها ندارند! دیرین‌شناسان تاکنون فسیلی(فسیل‌هایی!) را که حاکی از نشانه‌ای اینچنینی باشد پیدا نکرده‌اند!

5- آیا می‌دانستید که دارنده‌ی ‌رکورد «بیشترین نصب برای یک نرم‌افزار» در سال 1995، ویندوز 95 نیست؟! «Masters of doom» در این زمینه رکورددار است!

6- بعد از مرگ جورج واشنگتن - نخستین رئیس جمهور آمریکا - در سال 1799، خانواده‌ی او به مدت 3 روز جسدش را در یخ قرار دادند. سپس به کمک یک پزشک و با تزریق خون گوسفند به رگ‌ها و پمپ کردن هوا به ریه‌هایش شانس خود و (البته جورج!) را امتحان کردند!

7- در سال 1980 کنسول بازی «Atari 2600» با سرویسی جدید به نام «Gameline» عرضه شد. این سرویس امکان دانلود بازی‌ها را از طریق خط تلفن فراهم می‌کرد. اگر چه این قابلیت زیاد مورد استقبال واقع نشد اما راه را برای پیشرفت در سیستم‌های online هموار کرد.

8- در سال 1920 یک ماجراجوی آمریکایی به نام «ویلیام سیبروک» به منظور انجام تحقیقی در رابطه با مزه‌ی گوشت انسان، تصمیم گرفت تا برای مدتی با قبایل آدم‌خوار غرب آفریقا زندگی کند! البته او به جواب‌های افراد قبیله اکتفا نکرد و با پختن و چشیدن آن، نتایج تحقیقات خود را در قالب کتاب «jungle ways» در سال 1931 به عموم ارائه کرد!

9- در سال 2010 میلادی، کل مردم دنیا در مجموع 4.8 میلیون ساعت از وقت خود را به بازی «Google Pacman Doodle» اختصاص دادند. گفته می‌شود که این اتلاف وقت ضرری 120 میلیون دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرد!

10- شرکت پپسی در سال 1993 برای فروش بیشتر محصولات خود در فیلیپین جایزه‌ای را برای خریدار خوش شانس در نظر گرفت. پپسی اعلام کرد به کسی که درپوش شماره 349 (که پشت درپوش بطری حک شده بود) را تحویل دهد، 40,000 دلار جایزه خواهد داد. در این میان فقط یک مشکل وجود داشت: پپسی اشتباها 800,000 بطری با شماره‌ی 349 را وارد بازار کرد!

11- وقتی سیب زمینی در سال‌های 1500 میلادی به اروپا آورده شد، بسیاری از اروپایی‌ها تصور می‌کردند سیب زمینی حاوی ماده‌ای سمی است. علت این بود که عده‌ای از آنها از ظروف مرکب از سرب و قلع استفاده می‌کردند. سیب زمینی با جذب سرب موجود در ظروف واقعا به ماده‌ای سمی تبدیل می‌شد و تلفات می‌داد!

12- سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا در دهه 1960 به منظور جاسوسی در سفارت شوروی و کاخ کرملین از یک گربه به عنوان ابزار شنود استفاده کرد. در طی این عملیات جاسوسی که با نام «گربه‌ی شنودی» شناخته می‌شود، ابزارهایی نظیر میکروفن، آنتن و باطری با استفاده از عمل جراحی در بدن گربه جاسازی شدند!

13- الگوی رویش موهای روی بدن جنین انسان از قسمت سبیل شروع شده و به تدریج در تمام نقاط گسترش می یابد! این موها در رحم توسط جنین خورده شده و بلافاصله بعد از تولد دفع می‌شود!

14- در سال 1868 دیرین شناسی به اسم «ادوارد درینکر کوپه» اسکلت یک دایناسور را به طور کامل سرهم بندی کرد. رقیب کینه جوی او «Othniel Charles Marsh» آشکارا در انظار عمومی او را به باد انتقاد گرفت و بدین ترتیب این دو یکی از طولانی‌ترین دشمنی‌ها در دوره علم مدرن را رقم زدند که به «جنگ استخوان‌ها» معروف شد!

15- گیاهان هم مانند ما انسان‌ها ساعت بدن دارند، بدین معنی که در صورت دستکاری ساعت زیستی آنها، دچار مشکلات جوانه زنی و واکنش‌های فتوسنتزی می‌شوند!

16- طبق پژوهش‌های محققان دانشگاه لندن، آهنگ «we are the champion» از گروه «Queen» مناسب ترین آهنگ برای به خاطر سپردن و از بر شدن است!

17- امواج رادیویی توسط جرمی سماوی در فاصله‌ی 12 میلیون سال نوری از ما و در کهکشان M82 منتشر می‌شود . هنوز ماهیت این شئ و علت انتشار این امواج مشخص نشده است.

18- حق امتیاز «بازی با گربه با استفاده از اشاره‌گر لیزری» واقعا ثبت شده است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات