سامسونگ مشغول کار بر روی تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر تایزن است

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
می‌دانیم که سامسونگ مشغول توسعه سیستم عاملی جدید به نام تایزن است تا در آینده از آن در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند. این شرکت تا کنون چندین بار تاکید کرده که قصد دارد این پلتفرم را بر روی تلفن‌های هوشمند به کار گیرد، اما به تازگی مدیر عامل این غول کره‌ای اعلام کرده در سوی دیگر، در حال کار بر روی تلویزیون‌های هوشمندی مبتنی بر تایزن هستند. محصولاتی که از سال 2014 از راه خواهند رسید.
تبلیغات

هدف اصلی از ساخت تایزن، به وجود آوردن جایگزینی برای اندروید بوده است. با وجود متن باز بودن این پلتفرم، تنها دو شرکت سامسونگ و اینتل با جدیت مشغول توسعه آن هستند که البته ممکن است هر دو هدف مشترکی نداشته باشند. اگر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، همگام با تلفن‌های هوشمند وارد دنیای تایزن شوند، یکپارچگی و هماهنگی میان محصولات این شرکت تا میزان زیادی قوت خواهد گرفت.

ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد تا اتکای خود بر آدم آهنی سبز گوگل را تا آن جا که جا دارد کاهش دهد. در هر صورت، داشتن یک اکوسیستم اختصاصی برای هر تولید کننده‌ای می‌تواند یک مزیت مهم به شمار رود.

به گفته مدیر عامل سامسونگ، Boo-Keun Yoon، هنوز تصمیمی نهایی از سوی مدیران ارشد شرکت اتخاذ نشده است، اما استفاده از تایزن همواره به عنوان یک گزینه راهبردی مطرح بوده است.

اگر همه چیز درست پیش رود، احتمالا تلویزیون‌های تازنی سامسونگ را در نمایشگاه CES 2014 خواهیم دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات