SGH-I187، تلفن همراه ویندوزفون 8 سامسونگ: صفحه نمایش 720p، پردازنده‌ی Snapdragon 400

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعاتی که توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)  از گجت جدید سامسونگ به شماره مدل SGH-l187 به بیرون درز کرده، حاکی از معرفی احتمالی تلفن همراهی مجهز به سیستم عامل ویندوز فون 8 در هفته‌های پیش رو است.
تبلیغات

 نزدیک به یک ماه پیش، نتایج بنچمارک یک گجت سامسونگ با شماره مدلی مشابه، در سایت بنچمارک GFXBench فاش شد. حال مدارکی از نمونه‌ای مشابه، این بار از FCC بدست آمده که نشان می‌دهد که این محصول ویندوزفونی سامسونگ، تحت قرارداد با اپراتور AT&T و با پشتیبانی از شبکه‌های GSM، HSPA و LTE ارائه خواهد شد و بدین ترتیب این اولین تلفن همراه مبتنی بر ویندوزفون 8 خواهد بود که بعد از یک سال تحت قرار داد با این اپراتور ارائه می‌شود. با توجه به اعداد و ارقام بدست آمده از بنچمارک‌ها، با تلفن  رده متوسط روبرو هستیم که از صفحه نمایشی با کیفیت 720p و پردازنده‌ی دو هسته‌ای Snapdragon 400 بهره می‌برد؛ طبق اطلاعات ثبت شده در GFXBench پردازنده‌ی گرافیکی این تلفن نیز Adreno 305 است.

Untitled-2222

اسناد به دست آمده از FCC به غیر از شماره مدل دستگاه اطلاعات بیشتری را فاش نکرده است. علاوه بر این سامسونگ در روز 26 آگوست با ثبت درخواستی حقوقی، خواهان حفظ اطلاعات محرمانه به مدت 180 روز بعد از این تاریخ شده است، اما با توجه به اینکه این تلفن همراه در تاریخی قبل از 26 آگوست مراحل آزمایش FCC را پشت سر گذاشته، به نظر می‌رسد که به زودی شاهد معرفی این محصول باشیم.

در حال حاضر نوکیا با سهمی 80 درصدی، بازار تلفن‌های همراه مبتنی بر ویندوزفون 8 را در دست دارد. سامسونگ نیز با توجه به سرمایه‌گذاری وسیع برای توسعه‌ی دستگاههای اندرویدی، اکنون یکه‌تاز این عرصه محسوب می‌شود. عرضه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوزفون 8 توسط سامسونگ تحولی چشمگیر در بازار ویندوزفون ایجاد خواهد کرد و البته به خریداران حق انتخاب گزینه‌ای به غیر از «Lumia» را خوهد داد!

اینکه سامسونگ در قالب دستگاهی مبتنی بر ویندوزفون چه امکاناتی برای کاربران در نظر گرفته جالب توجه خواهد بود و جالب تر از آن پیش‌بینی اینکه آیا محصولات ویندوز فون سامسونگ، توانایی رقابت با حاکمان بلامنازع این عرصه، یعنی سری لومیا را خواهند داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات