تبلت‌ها چگونه کلاس‌ درس را تحت سلطه خود در آورده‌اند؟

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
روزنامه نیویورک تایمز در قالب تحقیقی جامع پیرامون مسائل آموزشی، سعی نموده‌اند تا یک بررسی جامع پیرامون ارتقاء جایگاه تبلت‌ها در امر آموزش کودکان و نوجوانان به عمل آورند که شامل پروژه Amplify نیز می‌شود.
تبلیغات

هدف اصلی پروژه Amlify، تولید هر چه بیشتر محتوای درسی است تا سبک مطالعه و سرعت یادگیری دانش‌آموزان را دست‌خوش تغییر کند. یکی دیگر از مواردی که این پروژه قصد دارد آن‌را عملی کند، بررسی میزان اشتیاق کلی دانش‌آموزان نسبت به استفاده از گجت‌های هوشمند می‌باشد.

ناگفته نماند که استفاده از ابزار‌های هوشمند در امور آموزشی نه تنها باعث افزایش بازده درسی و البته علمی دانش‌آموزان می‌شود، بلکه باعث ایجاد یک بازار پر رونق نیز می‌شود. بر طبق گزارش نیویورک تایمز، تجارت استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پایه ابتدایی و راهنمایی ایالات متحده، باعث شده است تا هر ساله بازاری به ارزش 17 میلیارد دلار ایجاد شود که رقم قابل توجهی است.

البته هنوز دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند تا برخی از کارشناسان نسبت به فراگیر شدن این موضوع مردد باشند. مواردی همچون سپری کردن بیش از حد زمان توسط دانش‌آموزان برای کار با تبلت‌ها و چگونگی تطبیق دادن معلمان با این سیستم آموزشی نوین از جمله دلایل این کارشناسان می‌باشند.

یکی از همین کارشناسان می‌گوید:

در گذشته نه چندان دور، معلمین از نظر اطلاعات و آمار، بسیار عقب تر از دانش‌آموزان بودند، اما اکنون شرایط فرق کرده و هر روز فاصله‌ها کمتر از قبل می‌شود.

چه بخواهیم، چه نخواهیم در آینده نزدیک شاهد حضور ابزارهای فناوری در مدارس خواهیم بود. حال باید دید که آیا این گونه مدارس در اقصی نقاط جهان، واقعا آمادگی پذیرش این فناوری‌ها را دارند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات