اینترنت بیسیم در پرواز 6 برابر سریع‌تر از حالت فعلی خواهد شد!

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که می‌دانید در بعضی کشورها و بعضی خطوط هوایی اینترنت بی‌سیم اصلا معنایی ندارد، و حتی استفاده از هر نوع دستگاه الکترونیکی فرستنده امواجی ممنوع است، اما در دنیای رقابت ممنوع و ناممکن وجود ندارد! حالا بسیاری از شرکت‌های هوایی نه تنها اینترنت بیسیم را به صورت رایگان در پروازها ارائه می‌کنند، بلکه مدام در پی افزایش سرعت آن نیز هستند.
تبلیغات

برای مثال شرکت Gogo قصد دارد تا اینترنت بی‌سیم 60 مگابیت بر ثانیه را در خطوط هوایی Virgin America تا اواسط 2014 برقرار کند. همین هفته‌ی پیش بود که شرکت JetBlue Airways Corp مجوز استفاده از اتصال ماهواره ای اینترنت بیسیم را از دولت آمریکا گرفت. با برقراری این اتصال مسافران این شرکت هوایی قادر خواهند بود، ویدیوهای خود را به صورت آنلاین تماشا کنند یا حتی گفتگوی چند نفره تصویری آنلاین برگزار کنند آن هم در هواپیما!

با برقراری خدمات Wi-Fi جدید در هر دو این شرکت‌ها، سرعت اینترنت در هواپیماها تقریبا به سرعت اینترنت در زمین می‌رسد. توجه کنید که ایجاد اینترنت پایدار آن هم در هواپیما کار دشواری است و تنها با اضافه شدن 5 کاربر به شبکه سرعت به شدت افت خواهد کرد.

با وجود تمام این مشکلات شرکت‌های هوایی قول داده‌اند تا امکان ارسال ویدیوی آنلاین را برای همه‌ی 80 مسافر،  آن هم به طور همزمان فراهم آورند. امیدواریم تا هرچه زودتر شاهد بهبود وضعیت اینترنت (چه هوایی و چه زمینی) حتی در کشور عزیزمان نیز باشیم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات