میزان فروش تبلت‌ها در سال 2015 از کامپیوترهای شخصی بیشتر خواهد شد

جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش اخیر شرکت بین المللی داده‌ها (IDC)، با توجه به رشد روز افزون فروش تبلت‌ها از یک طرف و کاهش استقبال از PCها، انتظار می‌رود در سال 2015 فروش تبلت‌ها از کامپیوترهای شخصی بیشتر خواهد شد.
تبلیغات

اگر با دقت به جدول پایین نگاه کنید، متوجه می‌شوید که میزان فروش تبلت‌ها در سال 2013 به شدت افزایش یافته و انتظار می‌رود، این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز ادامه داشته و در نهایت در سال 2015 به اوج خود برسد.

اگر این اطلاعات صحیح باشند، بازار PC بیش از پیش کوچک خواهد شد و تولیدکنندگان فعال در این حوزه نیز، بیشتر به سمت تولید تبلت‌ها و ابزارهای پرتابل، اقدام خواهند کرد.

idc-pc-shipments-tablet-smartphone-shipments

IDC همچنین گزارش کرده که اغلب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی که در سال 2017 عرضه خواهند شد، قیمتی زیر 350 دلار خواهند داشت.

با دقت در این گزارش متوجه می‌شوید که تا سال 2017 هیچ وقت تبلت‌ها از نظر میزان فروش از تلفن‌های هوشمند سبقت نخواهند گرفت. نکته جالب توجه دیگر در گزارش IDC مربوط به سهم بازار تلفن‌های بزرگ‌تر از 5 اینچ است که از آنها با نام فبلت یاد می‌شود. بازار فبلت‌ها آنقدر پیشرفت خواهد کرد که از تبلت‌های 7 و 8 اینچی بزرگ‌تر شود.

در گزارش IDC آماده که در سال 2017 کل رشد بازار PC، تبلت و تلفن‌های هوشمند در مجموع 58.1 درصد رشد خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات