طرح مفهومی: با تلفن هوشمند لگویی، گوشی اختصاصی خود را بسازید

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
هر چند وقت یک بار تلفن هوشمند جدیدی معرفی می‌شود که با داشتن ویژگی‌های نو، ما را به خریدش ترغیب می‌کند. تلفن لگویی راه حلی است برای این مشکل است.
تبلیغات

در حقیقت از بحث مالی که بگذریم هر باری که تلفن هوشمند جدیدی معرفی می‌شود، دلمان می‌خواهد تلفن فعلی را با تمام توان به سمت دیوار پرتاب کنیم و تلفن جدید را صاحب شویم! مثال خوب این مورد همین حسگر اثر انگشت در آیفون جدید است؛ عملا آیفون جدید تنها این حسگر را بیشتر از آیفون قبلی دارد، از همین الان می‌توان پیش بینی کرد که تعداد بسیار زیادی از دارندگان آیفون از همین امروز به فکر خرید آیفون جدید هستند، آنهم فقط به خاطر یه حسگر!

خب یک خرید جدید و برباد دادن پول‌ها یک راه برای داشتن آخرین فناوری روز است، اما راه حل دیگری هم وجود دارد! آقای Hakkens که یک طراح است، راه بهتری را پیشنهاد می‌دهد؛ استفاده از مفهوم لگو در تلفن‌های هوشمند تا ضمن بهره مندی از آخرین فناوری روز هزینه‌ی زیادی برای کاربر نداشته باشد!

اسم این طرح Phonebloks است که معنای تحت الفظی‌اش می‌شود "تلفن قطعه ای". تلفنی را تصور کنید که از قطعات هوشمند لگو مانند ساخته شده باشد؛ شما می‌توانید بسته به نیاز خود قطعات مختلف را کنار هم بچینید و تلفن هوشمند مخصوص به خود را بسازید. همچنین با این تلفن نیازی به تعمیرگاه نیز نخواهد بود کافی است، قطعه معیوب را با قطعه‌ی نو و سالم تعویض کنید! می‌توانید تلفن خود را مثلا به یک دوربین بزرگ، پردازنده سریع تر، باتری قوی تر و یا انواع حسگرها مجهز کنید و تقریبا برای هر کاری تلفن خود را آماده و مجهز در کنار خود داشته باشید!

از لحاظ نظری این تلفن هرگز قدیمی نخواهد شد و شما هرگز نیازی به تعویض آن پیدا نخواهید کرد. اما در عمل این طرح با مشکلات زیادی همراه خواهد بود، به عنوان مثال برای تولید قطعات این تلفن باید تمامی تولید کنندگان خود را به طراحی خاصی محدود کنند تا قطعات قابلیت اسمبل کردن را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات