با یخچال‌های هوشمند سخن‌گوی شارپ، در آشپزخانه احساس تنهایی نمی‌کنید

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
تولید لوازم خانگی از جنبه‌های مختلفی در حال پیشرفت است، اما از نظر شارپ یکی از ایده‌های جالب در این مورد، تعبیه امکان تعامل با لوازم خانگی است؛ این ویژگی در جدیدترین محصول این شرکت ژاپنی گنجانده شده تا قادر به صحبت کردن با کاربر باشد.
تبلیغات

این یخچال در بردارنده‌ی یک هوش مصنوعی است که آن را قادر به برقراری ارتباط با کاربران می‌کند و از این طریق اطلاعاتی را در مورد وضعیت یخچال، خوش آمدگویی به کاربران و غیره ارائه می‌دهد. این ویژگی Kokoro (در زبان ژاپنی یعنی قلب) نام گرفته است.  سیستم هوش مصنوعی شارپ در دو محصول آتی این شرکت با نام های SJ-GF50Y و SJ-GF60Y به بازار عرضه خواهد شد. شارپ همچنین ویدئویی را برای نشان دادن قابلیت‌های این مدل از یخچال‌های خود تهیه کرده است.

بر اساس این ویدئو بسیاری از قابلیت‌های سیستم سخن‌گو محدود به اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت یخچال و نحوه‌ی استفاده از آن اختصاص داده شده است. یعنی این سیستم توانایی اطلاع رسانی در مورد نوتیفیکیشن‌های فیس‌بوک و آخرین اخبار موجود را ندارد. اطلاعات ارائه شده توسط این سیستم در مورد دمای داخل یخچال و مواردی همچون مصرف انرژی و بروزرسانی و یادآوری برخی موارد از این دست، است. همچنین شامل راهنمایی های در مورد نحوه‌ی نگهداری مواد داخل یخچال نیز ارائه می‌شود.

هوش مصنوعی توسعه داده شده برای این محصول فاصله‌ی زیادی برای تبدیل شدن به محصولاتی همچون Siri و Google Now دارد، اما می‌توان با کار برروی آن، تبدیل به‌ یک قابلیت کاربردی گردد.

این اولین محصول هوشمند سخن‌گوی شارپ نیست، قبلا نیز این کمپانی، یک ربات تمیز کننده‌ که قابلیت سخن گویی داشت، عرضه کرده بود که در آن از هوش مصنوعی قلب که در مراحل ابتدایی توسعه قرار داشت، بهره گرفته شده بود.

این یخچال هوشمند سخن‌گو در تاریخ 29 شهریور 1392 در ژاپن با قیمتی در حدود 3580 دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات