5 مورد ناامیدکننده در مورد آیفون 5s

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
به‌نظر شما آیا هنوز زود است که در مورد آیفون 6  فکر کنیم و پیش‌بینی‌ها و آرزوهایمان را در مورد آیفون بعدی به زبان بیاوریم؟ چرا که آیفون 5s که به‌تازگی به‌همراه آیفون ارزان‌قیمت 5c معرفی شد، نه‌تنها بسیاری را شگفت زده نکرد، بلکه برخی را از ادامه دار بودن سیر نوآوری در اپل پس از جابز ناامید کرد!
تبلیغات

در قیاس با آیفون 4s که تعدادی از ویژگی‌های آیفون 4 را ارتقا داده بود، اپل در آیفون 5s تعداد کمتری از ویژگی‌ها را بهبود بخشید. اشتباه نکنید، من هم به اهمیت حسگر اثر انگشت واقف هستم، این حسگر به‌طور بالقوه گزینه‌ی امنیتی بسیار مناسب و سریعی را به آیفون اضافه می‌کند. گفتیم بالقوه، چون هنوز معلوم نیست که این حسگر در عمل تا چه حد ایمن و سریع کار می‌کند؛ چه بسا وارد کردن کلمه عبور بسیار سریع‌تر و بهتر از این حسگر عمل کند!

ولی در کل می‌توان ایرادات زیر را به آیفون 5 اس وارد دانست:

1. صفحه‌نمایش یکسان

7

همان‌طور که پیش از این نیز در این خصوص صحبت شده بود، یکی از ایراداتی که کاربران از اپل و آیفون‌اش می‌گیرند، صفحه‌نمایش کوچک آن است. بله! بسیاری از علاقمندان محصولات اپل نیز بدنبال آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ هستند و در انتظار آی‌فبلت اپل بودند و البته هنوز هم هستند! ویژگی که تلفن‌های اندرویدی و حتی به‌زودی تلفن‌های ویندوز فونی نیز به خوبی از آن پشتیبانی می‌کنند.

۲. پردازنده سریع‌تر!

4

اگر به یاد داشته باشید در اوایل دوران رایانه‌های شخصی پردازنده‌ها با شتاب سرسام آوری در حال رشد و سرعت گرفتن بودند، اما پس از مدتی این تب فروکش کرد. در دنیای تلفن‌های هوشمند نیز چنین وضعی حاکم خواهد بود. اگر در گزارش زنده زومیت از کنفرانس اپل با ما همراه بوده باشید، به خاطر دارید که فیل شیلر زمان زیادی را صرف معرفی مشخصات پردازنده A7 کرد. مشخصاتی همچون 64 بیتی بودن، 1 میلیارد ترانزیستور! و...؛ چیزی که فیل شیلر از آن صحبت زیادی نکرد، این بود که کاربر نهایی از این تغییرات چه سودی خواهد برد؟ می‌دانید چرا؟ چون از بیشتر این تغییرات سودی عاید کاربر نخواهد شد!

درست است که پردازنده سریع‌تر در اجرای برنامه‌ها یا بازی هایی خاص قدرت بیشتری به دستگاه می‌دهد ولی به آن روی سکه هم نگاه کنید، اپل چیزی راجه به عمر باتری گفت؟!

۳. عدم بهبود در باتری

حقیقت این است که من از پردازنده آیفون 4s که دارم راضی هستم و واقعا نیازی به پردازنده قوی‌تر نمی‌بینم! مطمئنم اکثر کاربران نیز نظری موافق با نظر من دارند (تا به حال در سرعت یا پردازش آیفون‌تان احساس مشکلی کرده‌اید؟). چیزی که من نیاز دارم عمر باتری بیشتر است تا گوشی دوست داشتنی خود را بیشتر به‌همراه داشته باشم.

۴. فقدان مدل 128 گیگابایتی

کسی می‌داند، چرا اپل با مدل 128 گیگابایتی خصومت دارد؟! حتما شما هم در آیفون‌تان کوهی از برنامه‌ها، موسیقی و ویدئو را انبار کرده‌اید تا در مواقع نیاز از آن‌ها بیشترین بهره را ببرید و احتمالا با مشکل ظرفیت پایین دستگاه مواجه شده‌اید. این مورد در دستگاه‌های اندرویدی – حداقل اکثرشان – با استفاده از درگاه microSD حل می‌شود. فیل شیلر دیروز آیفون را «استاندارد طلایی» گوشی‌های هوشمند نامید، خب مثل اینکه این استاندارد طلایی حافظه کافی برای به خاطر داشتن نیاز کاربران را ندارد. (گویا اشاره شیلر به رنگ جدید آیفون بود!)

۵. تکرار یا نوآوری؟

شکی نیست که حسگر اثر انگشت توجه زیادی را طی روزهای آتی به خود جلب خواهد کرد. عجیب هم نیست، این حسگر یک نوآوری عالی محسوب می‌شود، اما اگر درست نگاه کنید این توجه احتمالا علت دیگری هم دارد، بله این یک نوآوری پس از چندین سال تکرار محسوب می‌شود، چه کسی شگفت زده نخواهد شد؟! نوآوری که در نوع خود کوچک است ولی در قیاس با چند سال گذشته بزرگ محسوب می‌شود!

شاید ما به انتهای جاده تلفن‌های هوشمند رسیده‌ایم و تنها نوآوری‌های اندکی باقی مانده، اما نه، زمانی نوکیا با تلفن‌های خود به این مرز رسیده بود و اکنون دیگر نوکیایی وجود ندارد! شاید باید منتظر ظهور جابزی جدید باشیم تا نوآوری را به اپل یادآوری کند وگرنه سرنوشتی مشابه نوکیا محتمل خواهد بود!

در نهایت باید گفت گذشته از حسگر اثر انگشت، آیفون 5 اس چیزی نیست جز دوربینی قوی‌تر به‌همراه پردازنده‌ای سریع‌تر! شاید اپل به قله خود رسیده است، فراموش نکنید برگ‌ها وقتی می‌ریزند که به طلایی شدنشان مغرور شده‌اند!

نظر شما در رابطه با iPhone 5s چیست؟ امکانات جدید آن چقدر شما را تشویق به خرید آن کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات