27 شهریور iOS 7 برای آیفون‌ها و آیپد‌ها منتشر می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
18 ام سپتامبر یا 27 شهریور ماه تاریخی است که اپل برای اارئه نسخه جدید iOS برای دستگاه‌های آیپد 3 و 4، آیپد مینی و پنجمین نسل آیپاد اعلام کرده است. در کنفرانس امروز تیم کوک با افتخار اعلام کرد که iOS 7، محبوب ترین سیستم عامل دنیا خواهد بود. همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، iOS 7 بیشترین تغییرات بصری را از زمان معرفی در سال 2007 به خود خواهد دید.
تبلیغات

ویژگی‌های جدیدی همچون طراحی نو آیکون ها، بخش آگاه سازی جدید، چند وظیفگی، بخش کنترل تنظیمات و میانبرهایی به برنامه‌ها، از جمله این تغییرات هستند. ضمنا AirDrop نیز برای اشتراک فایل‌های محلی از طریق شبکه وای-فای و iTunes Radio اضافه شده‌اند.

امروز تغییرات جزیی زیادی نیز دیده شد، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صدای مرد برای Siri و همچنین بخش‌های جدیدی که Siri قادر است از آن‌ها پشتیبانی کند، نام برد. اپل صداهای جدیدی را هم برای اعلانیه‌های و بخش‌های دیگر سیستم عامل معرفی کرد تا صوت و تصویر iOS در نهایت زیبایی و دقت هماهنگی کاملی با هم داشته باشند.

به مناسبت این معرفی جدید اپل همچنین برنامه‌های زیادی را به رایگان عرضه کرده است برنامه‌هایی همچون  iPhoto، iMovie، Pages، Numbers و .Keynote

اما خبر اصلی در مورد iPhone 5S است: iOS 7 از سیستم‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد! تمامی برنامه‌‌هایی که گفته شد سیستم‌های 64 بیتی را هم پشتیبانی می‌کنند و به گفته اپل توسعه دهندگان مشکلی در انتقال به پلتفرم 64 بیتی نخواهند داشت. در آیفون 5s از سیستم روی یک چیپ جدید اپل با نام A7 استفاده شده است که برروی پلتفرم 64 بیتی کار می‌کند و به گفته اپل تا 5 برابر قدرت آن نسبت به A6 بکار گرفته شده در آیفون 5 بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات