بنا به گزارش‌ها، گوگل برای ساخت نکسوس 10 بعدی، ایسوس را انتخاب کرده است

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر، سامسونگ سازنده تبلت نکسوس 10 جدید می‌باشد که قرار است زمستان امسال روانه بازار شود. اما انگار قرار نیست که این وظیفه تا ابد بر دوش این کمپانی کره‌ای باشد. امروز وب‌سایت Geek.com گزارش کرده که گوگل تصمیم گرفته تا نسل بعدی نکسوس 10 توسط کمپانی ایسوس ساخته شود.
تبلیغات

شاید این سوال که کدام کمپانی می‌تواند بهترین سخت‌افزار را با کمترین قیمت ساخته و روانه بازار کند، مدت‌هاست که ذهن مدیران ارشد گوگل را به خود معطوف کرده است. حال، به نظر می‌رسد که غول جستجوی جهان بهترین پاسخ را یافته است، ایسوس.

nexus-7-rear-e1374773296854

باز می‌گردیم به سال 2012؛ زمانی که تبلت نکسوس 7 توسط ایسوس معرفی شد. تبلتی که از تراشه تگرا 3 ساخت انویدیا استفاده می‌کرد. برای ساخت این تبلت، ایسوس پیشنهاد داد که می‌تواند آن‌را با قیمتی کمتر از 299 دلار بسازد؛ چندی بعد، این کمپانی تایوانی اعلام کرد که قیمت تمام شده نکسوس 7، تنها 249 دلار است. اعلام این خبر از طرف ایسوس، خبری بسیار خوشحال کننده برای گوگل بود، زیرا این کمپانی به شدت علاقه‌مند است تا قیمت دستگاه‌های سری نکسوس پایین باشد. امسال نیز وظیفه ساخت نکسوس 7 جدید باز هم به ایسوس سپرده شد و قیمت نهایی آن، تنها 30 دلار بیشتر از نکسوس 7 قدیمی بود، در عوض با یک نگاه به مشخصات فنی این تبلت می‌توان متوجه شد که افزایش 30 دلاری قیمت این تبلت در مقابل قابلیت‌ها و مشخصات فنی آن، که به مراتب بیشتر و بهتر از نسل قبلی است، ناچیز است.

هیچ شکی در این موضوع نیست که سامسونگ یکی از تامین کنندگان اصلی قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی گوگل است، اما انگار حاشیه سودی که کمپانی ایسوس برای ساخت این نوع محصولات برای خود در نظر گرفته، به مراتب کمتر از حاشیه سود سامسونگ است و همین موضوع باعث شده تا محصولات ساخته شده توسط این کمپانی تایوانی، تا این حد ارزان باشند.

نکسوس 10 بعدی که توسط سامسونگ ساخته می‌شود مجهز به صفحه نمایش با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، پردازنده دو هسته‌ای Exynos و دو گیگابایت حافظه رم است که آن‌را جزو پیشتازان بازار قرار خواهد داد.

چنانچه این خبر که ایسوس، سازنده نسل بعدی نکسوس 10 است، صحت داشته باشد، این کمپانی باید هر چه در توان دارد به کار گیرد تا محصول نهایی، به مراتب بهتر از تبلتی باشد که اکنون توسط سامسونگ ساخته می‌شود.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا ایسوس خواهد توانست جایگزینی مناسب برای سامسونگ باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات