تلاش اپل مبنی بر ممنوع کردن ورود گوشی‌های سامسونگ به آمریکا بعد از وتوی حکم ممنوعیت ورود محصولات قدیمی این کمپانی توسط اوباما

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اکنون تنها چند روز پس از وتوی تاریخی اوباما برای باطل کردن حکم کمیته تجارت بین‌الملل ایالات متحده مبنی بر ممنوع کردن ورود و فروش محصولات قدیمی اپل در آمریکا، حال این کمپانی آمریکایی که اکنون حمایت رییس جمهور آمریکا را پشت سر خود دارد، پا را فراتر از این گذاشته و در آخرین تلاش خود قصد دارد ورود و فروش گوشی‌های سامسونگ در خاک آمریکا را ممنوع کند.
تبلیغات

در حالی که میزان فروش گوشی‌های هوشمند، تنها یک درصد از درآمد کلی سامسونگ را تشکیل می‌دهد، تحلیلگران معتقدند که این اقدام اپل برای وارد کردن ضرر مالی به این کمپانی کره‌ای نیست و هدف از انجام اینکار، فراتر از مسایل مالی است.

«Ray Van Dyke»، وکیل در مسایل مربوط به پتنت در ایالت واشینگتن آمریکا می‌گوید:

بعضی اوقات، پول به تنهایی دوای درد نیست. در مناقشه میان اپل و سامسونگ، هدف، تعیین برنده میدان است. این مناقشه درست شبیه به نبرد دو بوکس‌باز در داخل رینگ است.  هر کس برنده شود، دستش به عنوان فرد برنده بالا برده خواهد شد. مهم برنده شدن است.

به هر حال به نظر می‌رسد که جنگ میان این دو شرکت بزرگ، تمامی ندارد و هر روز اخبار جدیدی از مناقشات تازه بین این دو، به گوش می‌رسد.

اپل که اکنون به پشتوانه وتوی اوباما بسیار خرسند و مغرور شده است، خود را آماده کرده تا در برابر این اقدام سامسونگ، مقابله به مثل کند و فروش تمامی گوشی‌های ساخت این کمپانی کره‌ای را در داخل خاک ایالت متحده آمریکا ممنوع نماید.

این در حالی است که هم اکنون، محصولات الکترونیکی سامسونگ، که شامل گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز می‌شوند، در آمریکا بسیار محبوبند و طرفداران زیادی دارند.

نظر شما در مورد این اقدام اپل چیست؟ آیا این کمپانی موفق به انجام این کار در داخل آمریکا خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات