انویدیا با تگرا تب وارد رقابت با نکسوس 7 می‌شود

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
همکاری ایسوس و گوگل منجر به ارائه تبلت ارزان قیمت نکسوس 7 شد، تبلتی که معادلات بازار تبلت را بهم زد و باعث محبوبیت تبلت‌های 7 اینچی گردید، این محبوبیت تا جایی ادامه یافت که اپل نیز مجبور به ارائه تبلت کوچک خود با نام آیپد مینی گردید. حال انویدیا نیز قصد ارزان کردن قطعات و ارائه تبلت رقیب نکسوس 7 را دارد.
تبلیغات

انویدیا چند ماه پیش وعده تبلت‌های ارزان قیمت مبتنی بر تگرا 4 را داد، اما گوگل این بار تصمیم گرفت نسل جدید نکسوس 7 را با پردازنده کوالکام عرضه کند و انویدیا را کنار گذاشت. ایسوس نیز تبلت ارزان قیمت فون پد را با پردازنده اینتل روانه بازار کرد و از تگرا 4 بهره نبرد.

حالا تکلیف انویدیا چیست؟ این کمپانی تصمیم گرفته تا خود دست بکار شده و تبلت با پردازنده تگرا را روانه بازار کند.

این هفته یک وب سایت چینی تصویری از یک ابزار به نام Tegra Tab را منتشر کرد، تبلتی که به نظر می‌رسد، مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی است و مستقیما محصولات ایسوس را نشانه رفته است. از تصاویر می‌توان متوجه میکرو HDMI و درگاه مربوط به قلم دیجیتال شد، دو قابلیتی که در نکسوس‌ها وجود ندارند.

tegra-tab-560-brighter

وب سایت چینی، تولیدکننده تبلت انویدیا را کمپانی Shenzhen معرفی کرده است.

مدیرعامل انویدیا امروز اعلام کرد که تبلت سرفیس بعدی نیز از پردازنده تگرا این شرکت بهره خواهد برد. حال اگر این کمپانی، خود نسبت به ارائه یک تبلت ارزان قیمت 7 اینچی با قدرت و بازده معادل نکسوس 7 یا بالاتر ارائه کرده و از قلم دیجیتال و خروجی HDMI نیز پشتیبانی کند، احتمالا قادر به فروش عمده پردازنده تگرا 4 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات