مدیرعامل انویدیا وجود نسل جدید سرفیس RT را تایید کرد

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
در اینکه مایکروسافت در حال ساخت و عرضه نسل جدید تبلت Surface RT است، کسی شک نداشت، اما این موضوع که نسل دوم این تبلت را نیز با همکاری انویدیا خواهد ساخت، موضوع جدیدی است. پیش از این شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد با کوالکام همکاری کرده و از پردازنده Snapdragon 800 در تبلت بعدی خود بهره ببرد، اما به نظر می‌رسد، نهایتا ردموندی‌ها، تگرا 4 را انتخاب کرده‎‌اند.
تبلیغات

انویدیا در دنیای موبایل امسال شکست بزرگی را متحمل شده است، کمتر کمپانی مطرحی پردازنده تگرا 4 این شرکت را انتخاب کرده و در عوض اغلب آن‌ها پردازنده‌های ساخت کوالکام را به انویدیا ترجیح داده‌اند. اما روزنه امیدی برای انویدیا باز شده و مدیر ارشد این کمپانی در مصاحبه خود با سی نت تأیید کرده که تبلت بعدی مایکروسافت بازهم از پردازنده ساخت این کمپانی بهره خواهد برد:

ما در حال آماده‌سازی نسل دوم تبلت سرفیس هستیم، به سختی در حال کار روی آن هستیم و امیدواریم که این تبلت موفقیت بزرگی را به همراه داشته باشد.

سخنگوی مایکروسافت در رابطه با این خبر اظهار نظر نکرده است. حتی مدیر ارشد انویدیا نیز اشاره نکرده که این کمپانی در تبلت سرفیس RT با مایکروسافت همکاری می‌کند یا تبلت Surface Pro. اما ازآنجاکه پردازنده‌های انویدیا مبتنی بر معماری آرم هست به احتمال بسیار زیاد، منظور آن‌ها Surface RT است.

انویدیا در گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه‌ماهه دوم سال 2013 حدود 96.4 میلیون دلار سود را از 977.2 میلیون دلار درآمد بدست آورده است که 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

این کمپانی اوایل امسال پردازنده جدید خود را با نام Tegra 4 معرفی کرد و آن را سریع‌ترین سیستم-روی-یک-چیپ دنیا نامید، اما تولیدکنندگان آن را برای محصولات خود انتخاب نکرده و محصولات رقیب را ترجیح دادند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا طلسم انتخاب نکردن تگرا 4 با سرفیس RT شکسته خواهد شد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات