کانن و خرید یک ابرکامپیوتر 20 ترافلاپی از فوجیتسو

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
دیروز فوجیتسو اعلام کرد که یک دستگاه ابر کامپیوتر تجاری PRIMEHPC FX10 را به شرکت کانن فروخته است. فوجیتسو از معرفی رسمی این سری از سوپرکامپیوترها در سال 2011، چند عدد از آن‌ها را به اهالی صنعت فناوری فروخته است.
تبلیغات

مهم ترین ویژگی FX10، امکان عرضه در مشخصات و بطبع قدرت‌های پردازشی متفاوت است که آن را برای هرطیفی از مشتریان مناسب می‌کند. این ابر کامپیوتر در بالاترین سطح، قدرتی معادل 23 ترافلاپ دارد.

کاربران ابر کامپیوتر فوجیتسو را اغلب موسسه‌های تحقیقاتی و علمی تشکیل می‌دهند. اولین نمونه آن، به دانشگاه توکیو فروخته شد و سال گذشته هم اداره هواشناسی مرکزی تایوان، میزبان یکی از FX10 های ساخت فوجیتسو بود. به گفته سخن‌گوی شرکت، فروش یک نمونه تجاری به کانن نه اولین، بلکه یکی از مهم‌ترین معاملات صورت گرفته است.

محصول خریداری شده توسط کانن دارای 96 گره‌ی پردازشی است و توان آن بر روی کاغذ، 20.2 ترافلاپ برآورد می‌شود. البته فوجیتسو مشغول تهیه‌ی چندین نرم افزار آنالیز و بررسی ویژه است تا بتوان کارایی و اعمال سیستم را به طور دقیق‌تری مورد سنجش و کنترل قرار داد. هدف کانن از این خرید، شبیه سازی محصولات به منظور بررسی کارایی و کیفیت آن هاست، بدون آن که نیاز به ساخت آن‌ها و صرف هزینه‌های اضافی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات