تراشه جدید سامسونگ نوید تلفن‌های هوشمند با حافظه ذخیره سازی 348 گیگابایتی را می‌دهد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا به لطف تلاش سامسونگ، تلفن‌های آینده فضای ذخیره سازی به مراتب بالاتری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. سامسونگ رسما اعلام نموده که تولید انبوه حافظه‌های 3D V-NAND را آغاز کرده است که در آن محدودیت‌های حافظه‌های NAND برطرف شده و امکان افزایش چشم گیر حجم حافظه میسر شده است.
تبلیغات

تراشه جدید سامسونگ قادر است تا ظرفیت 384 گیگابایت افزایش یابد. سامسونگ برای رسیدن به این حجم از حافظه ذخیره سازی، 24 لایه از حافظه 16 گیگابایتی را برروی یکدیگر قرار داده است، با این حال ضخامت حافظه 3D NAND نسبت به حافظه‌های معمولی NAND خیلی بیشتر نشده است.

سامسونگ همواره در زمینه تولید تراشه‌های حافظه جزو کمپانی‌های پیشرو بوده است و با اقدام اخیرش جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت نموده است. آغاز تولید انبوه‌ تراشه‌های 3D V-NAND باعث خواهد شد تا مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی در تلفن‌ها مرتفع شود و امکان ذخیره فایل‌های حجیم همچون فرمت‌های ویدیویی 4K میسر گردد.

احتمالا پس از عرضه تلفن‌های هوشمند با حافظه 384 گیگابایتی دیگر کسی به دنبال درگاه میکرو SD برای اتصال کارت حافظه خارجی نخواهد بود، البته شاید حافظه‌های SD نیز با ظرفیت چند صد گیگابایت عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات