ساخت لباس‌های غواصی که باعث فراری دادن کوسه‌ها می‌شوند!

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
دو کارآفرین استرالیایی برای کاهش خطر حمله کوسه به افرادی که قصد دارند در اقیانوس به شنا و یا موج سواری بپردازند، اقدام به طراحی و تولید نوعی لباس‌های غواصی مخصوص نموده‌اند که به ادعای آن‌ها، باعث ترساندن و فراری دادن کوسه‌ها خواهند شد.
تبلیغات

«همیش جولی» و «کریگ اندرسون»، دو موج سوار استرالیایی هستند که در سال 2011 میلادی اقدام به تاسیس شرکت SAMS که مخفف سیستم‌های کاهش خطر از سوی کوسه است، نمودند. از آن به بعد هر دوی آن‌ها در پی یافتن پاسخی برای این سوال بودند که چگونه می‌توان با بهره بردن از علم، جویندگان خطری که در اقیانوس‌ها جولان می‌دهند را کمی از خطر دور کرد.

samsdivesuits-660x4811

آن‌دو سپس با پروفسور «شاون کالین» و دکتر «ناتان هارت» از مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی دانشگاه Western University آشنا شدند و با کمک آن‌ها توانستد این لباس‌های مخصوص را طراحی نمایند.

اولین لباس، لباسی است که از رنگ‌هایی تشکیل شده که بازتابش نور آن‌ها بسیار کم و اندک است. محققان معتقند که کوسه‌ها کور رنگ هستند و استفاده از این لباس‌ها هنگام شنا در دریا باعث خواهد شد تا کوسه‌ها قادر به تشخیص فرد شناگر نباشند.

samsdiverter-660x440

دومین لباس، یک لباس راه راه متشکل از رنگ‌های سفید و مشکی است. این لباس باعث خواهد شد تا کوسه به سرعت مسیر خود را عوض کرده و دنبال شکار بهتر بگردد زیرا این لباس بسیار شبیه به پوست مار‌های آبی است و باید بگوییم که کوسه‌ها از مارهای آبی به شدت متنفرند و هیچ علاقه‌ای به میل کردن آن‌ها ندارند. بنابراین اگر این لباس را بر تن داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت به شنا کردن در سواحل اقیانوس‌ها بپردازید زیرا در رادار کوسه‌ها اثری از شما یافت نمی‌شود.

به جز لباسی که با طرح مشکی و سفید طراحی شده، سایر لیاس‌ها از رنگهایی تشکیل شده‌اند که اختلاف کنتراست بسیار اندکی با یکدیگر دارند. این موضوع به همین دلیل اتفاق افتاده است که همانطور که گفتیم، کوسه ها کوررنگ هستند و توانایی تشخیص رنگ‌های با اختلاف کنتراست اندک را ندارند.

قیمت هرکدام از این لباس‌های غواصی کوسه ترسان حدودا 440 دلار تخمین زده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات