فایرفاکس 23 با لوگوی جدید، دکمه اشتراک گذاری نو، امکان تحت نظر گرفتن شبکه و قابلیت‌های بیشتر منتشر شد

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا امروز نسخه 23 مرورگر فایرفاکس را برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر کرد. علاوه بر بهبود در عملکرد فایرفاکس، در نسخه 23 از این مرورگر، امکانات تازه‌ای همچون دکمه اشتراک گذاری، مسدود کردن محتوا و تحت نظر گرفتن شبکه اضافه شده است.
تبلیغات

نکته جالب دیگر در مورد فایرفاکس تغییر لوگوی آن است. در تصویر بالا می‌توانید روند تغییر در لوگوی این مرورگر را مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه جدید فایرفاکس برای کامپیوترهای رومیزی به وب سایت Firefox.com و برای دانلود نسخه اندرویدی به Google Play مراجعه نمایید.

از طریق دکمه Share در فایرفاکس 23 به پنل جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید که از طریق آن به سادگی قادر به اشتراک گذاشتن صفحه‌ای که در حال مرور آن هستید، خواهید شد.

قابلیت جالب دیگری که برای طراحان و برنامه نویسان وب کاربرد دارد، امکان تحت نظر گرفتن یا مانیتور کردن شبکه است. این قابلیت عناصر مختلف صفحه‌های وب را جدا نموده و مدت زمان بارگذاری و میزان استفاده از شبکه آنها را تحت نظر می‌گیرد.

در نسخه اندرویدی فایرفاکس 23 قابلیت جدیدی به نام Awesome Screen اضافه شده که در واقع یک صفحه جدید شخصی سازی شده است. یکی از قابلیت‌ها این صفحه شخصی سازی شده آن است که در زمان وارد کردن آدرس سایت مورد نظر، بصورت خودکار و پیش از تکمیل نمودن آدرس، کامل شده تا نیازی به تایپ تمام آدرس نباشد. در Awesome Screen امکان سویچ کردن بین تب‌های باز از طریق جستجو وجود دارد. در نسخه جدید اندرویدی فایرفاکس پشتیبانی از RSS و امکان مشاهده فید سایت‌ها هم اضافه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات