68 درصد از تبلت‌های عرضه شده به بازار در سه ماهه دوم سال 2013، دارای صفحات نمایش کوچک بوده‌اند

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت قیمت تبلت 10.6 اینچ سرفیس RT را تا 150 دلار کاهش داد تا نظر کاربران نسبت به این تبلت جلب شود، اما بر طبق یک تحقیق جدید که بر روی بازار تبلت‌ها در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی صورت گرفته است، 68 درصد از خریداران اقدام به خرید تبلت‌هایی کوچکتر از تبلت 10.1 اینچ سرفیس RT و سرفیس Pro مایکروسافت و حتی تبلت 9.7 اینج آیپد اپل نموده‌اند.
تبلیغات

امروز موسسه Canalys گزارش داده است که 68 درصد از افرادی که به تازگی اقدام به خرید تبلت نموده‌اند، تبلت‌هایی کوچکتر از 9 اینچ را انتخاب کرده‌اند.

«تیم کولینگ»، تحلیلگر موسسه کانالیز می‌گوید:

نظر طیف زیادی از مردم به سوی تبلت‌ها جلب شده است و این موضوع را می‌توان از میزان خرید این نوع محصولات متوجه شد. اما باید گفت فناوری صفحه لمسی یک فناوری گران است که با بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش، قیمت تبلت نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند، و این موضوع باعث شده است تا اکثر خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید تبلت‌های کوچک‌تر پیدا کنند.

اپل همچنان یکه تاز میدان در زمینه فروش تبلت است. اما تمایل برای خرید تبلت آیپد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که تبلت‌های ساخت کمپانی‌های سامسونگ، آمازون، لنوو و ایسر فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند و میزان فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته حدودا 200 درصد افزایش داشته است.

این موضوع به این دلیل است که اغلب تبلت‌های عرضه شده توسط این کمپانی‌ها در محدوده 7 تا 8 اینچ هستند که علاوه بر کاهش قیمت نهایی دستگاه، براحتی قابل حمل هستند.

با این اوصاف، تنها تبلت ویندوزی که کوچکتر از 10.1 اینچ باشد، متعلق به کمپانی ایسر است که متاسفانه نتوانسته نظر کارشناسان و خریداران را به خود جلب کند. همچنین گفته می‌شود که مایکروسافت در صدد است تا با تولید تبلت‌های 7 یا 8 اینچی، سهم بیشتری از این بازار پر سود را بدست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات