به کمک رایانه و گوشی اندرویدی خود پیامک بزنید

فرض کنید پس از یک روز کاری خسته و کوفته از سر کار برگشته اید، گوشی خود را به گوشه‌ای انداخته و به دور از هیاهو روی صندلی خود نشسته و مثلا در حال وبگردی هستید. ناگهان گوشی شما به صدا در می‌آید و شما را از یک پیام جدید آگاه می‌کند. حالا دشواری رفتن و برداشتن گوشی به کنار چه کسی حوصله دارد تا بر روی آن صفحه کوچک شروع به تایپ کردن بکند؟ چه می‌شد اگر می‌توانستید با استفاده از رایانه خود جواب پیامک‌های خود را می‌دادید؟ با زومیت همراه باشید تا با راه‌کاری برای این مسأله آشنا شوید.
تبلیغات

خب امروزه هیچ چیزی غیرممکن نیست. با خواندن ادامه این مطلب می‌توانید روش استفاده از موس و کیبورد را به جای صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود یاد بگیرید. این روش را تنها برای گوشی‌های اندرویدی می‌گوییم چون متاسفانه اپل امکان انجام چنین کاری را به توسعه دهندگان نداده است.

البته اگر در ایالات متحده باشید، می‌توانید از Google Voice و هر نوع گوشی دلخواهی نیز استفاده کنید.

اولین برنامه‌ای که به شما معرفی می‌کنیم MightyText نام دارد. با نصب این برنامه بر روی گوشی خود و اتصال آن به حساب گوگلی خود شما قادر خواهید بود تا با استفاده از هر مرورگری، از MightyText استفاده کنید. البته در مرورگر کروم افزونه‌ای جداگانه نیز وجود دارد که در صورت رسیدن پیام جدید شما را باخبر می‌کند.

MightyText-01

برای شروع کافی است تا با استفاده از وب‌سایت MightyText و حساب کاربری گوگل خود به دریافت و ارسال پیامک‌ها بپردازید. پیامک‌های متنی شما از وب‌سرور MightyText به برنامه MightyText  بر روی گوشی شما ارسال شده و از آنجا به مقصد مورد نظر شما فرستاده می‌شود. این برنامه همچنین قادر است تا پیامک‌های دریافتی شما را به حساب اینترنتی شما ارسال کند. راه حلی ساده و کارامد برای ارسال و دریافت پیامک‌ها با استفاده از رایانه شخصی‌تان!

برنامه دیگر که می‌توانید از آن استفاده کنید AirDroid است. با نصب این برنامه شما قادرید تا از آن به عنوان وب‌سرور محلی خود استفاده کنید. این برنامه قابلیت‌های زیادی را به دستگاه شما اضافه می‌کند مثلا می‌توانید از مرورگر رایانه‌تان بر روی آن فیلم بارگذاری کنید یا برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را مدیریت کنید و البته می‌توانید به ارسال و دریافت پیامک بپردازید.

کافی است برنامه را بر روی دستگاه نصب و اجرا کنید، سپس آدرس گوشی خود در مرورگر رایانه بنویسید و اتصال را تایید کنید. از این پس با کلیک روی آیکون پیامک‌ها در صفحه‌ی AirDroid می‌توانید به راحتی و با استفاده از صفحه کلید رایانه به ارسال و دریافت پیامک بپردازید.

AirDroid-01

AirDroid به هیچ حساب یا تنظیمات دیگر نیاز ندارد. چرا که تنها از وای فای برای اتصال به گوشی شما بهره می برد. در نتیجه شما مجبور خواهید بود تا هر بار که به شبکه‌ی وای-فای جدیدی وارد می‌شوید فرایند اتصال را مجددا تکرار کنید. البته در ازای این ویژگی نه چندان مطلوب AirDroid در مقایسه با MightyText کارهای بیشتری می‌تواند انجام دهد.

گزینه‌ی سوم, Google Voice است. خوبی این مورد این است که به محیط اندروید محدود نمی‌شود و اگر در آمریکا به سر می‌برید می‌توانید با گرفتن یک Voice Number و با استفاده از هر گوشی دیگری، پیامک‌هایتان را ارسال و دریافت کنید. Google Voice این امکان را به شما می‌دهد تا پیامک‌ها و حتی تماس‌هایتان را به راحتی باز-ارسال کنید. همچنین می‌توانید با مرورگر رایانه‌تان به وبسایت Google Voice بروید و پیامک‌های خود را مدیریت کنید، نوار ابزار Google Voice در مرورگر کروم نیز شما را همراهی خواهد کرد.

در نهایت باید گفت، از برخی جهات Google Voice بهترین عملکرد را برای ما خواهد داشت. این خدمت برای شما کاملا رایگان و به صرفه خواهد بود البته نه برای کاربران ایرانی. این سرویس برای شما بهترین است چون شما حتی بدون داشتن گوشی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. خوشبختانه گوشی‌های آیفون و ویندوزفونی نیز امکان استفاده از این سرویس محبوب را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات