اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی به سرویس AdWords گوگل

AdWords، یک سرویس نمایش تبلیغات متنی است که توسط وب‌سایت گوگل عرضه می‌شود. این سرویس آگهی‌هایی را به کاربران نشان می‌دهد که متناسب با زبان، سلیقه و موارد مورد جستجوی آن‌ها در موتور جستجوی گوگل است. امروز وبلاگ رسمی فارسی کمپانی گوگل خبر اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی به سرویس AdWords را منتشر کرد. از این پس تبلیغ کنندگان می توانند کاربران فارسی را مستقیما مخاطب قرار دهند.

تبلیغات

پیش از این امکان نمایش تبلیغاتی که به زبان فارسی بودند با استفاده از شبکه نمایش گوگل (GDN) وجود داشت، اما صاحبان آگهی نمی‌توانستند آگهی‌های خود را برای مخاطبان فارسی زبان در ایران و در وب‌سایت‌هایی که به این زبان نگارش می‌شوند، پخش کنند. اضافه شدن این قابلیت به سرویس AdWords این امکان را در اختیار کسانی که قصد تبلیغ با استفاده از این سرویس را دارند، می‌دهد تا تبلیغ خود را برای کاربران فارسی زبان در سراسر دنیا و حتی داخل ایران و در وب‌سایت‌های فارسی زبان این کشور نمایش دهند. مثلا شرکت های تبلیغ کننده می‌تواند تبلیغ خود را طوری تعریف کنند که فقط برای فارسی زبان ها نمایش داده شود.

در پنل تنظیمات AdWords، این امکان وجود دارد تا زبان و منطقه مورد نظر خود را برای نمایش تبلیغ مشخص نمایید. از این پس زبان فارسی و کشور ایران نیز به لیست زبان‌ها و مناطق پخش آگهی اضافه شده‌اند.

برای استفاده از این سرویس و مشاهده راهنمایی‌های معتبر از جانب گوگل، می‌توانید به لینک منبع در انتهای همین مقاله سر بزنید.

به دنبال لغو تحریم‌های کالاهای مرتبط با IT که در خردادماه توسط دولت ایالات متحده امریکا صادر شد، کمپانی‌های امریکایی به تدریج در حال لغو تحریم‌ها هستند. چند روز پیش در زومیت خواندید که اپل نیز در اقدامی مشابه نام ایران را از لیست کشورهای تحریم شده خود خارج کرد و پس آن گوگل نیز امکان عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کشور ایران را به توسعه دهندگان داد. حال به نظر می‌رسد، سرویس‌های بیشتری برای کاربران ایرانی آزاد خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده