تولید انبوه حافظه‌های رم DDR4 برای نسل بعدی سرورها و دیتاسنترها

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر اعلام سامسونگ جدیدا این شرکت آغاز به تولید انبوه حافظه‌های رم 20 نانومتری در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت نموده است. این یک جهش در استفاده از از حافظه‌های رم نسبت به نسل پیشین می‌باشد، زیرا حافظه‌های رم نسل قبل، فقط در کلاس 30 نانومتری و ظرفیت‌های 8 گیگابایت موجود بودند.
تبلیغات

در حالی که هنوز حافظه‌های DDR 4 راه خورد را به‌سوی کامپیوترهای شخصی نگشوده‌اند، کارکرد این حافظه‌ها برروی سرورها بسیار عالی و تحسین برانگیز است، بطوریکه این حافظه‌ها علی‌رغم مصرف انرژی بسیار پایین توان بسیاری بالایی دارند. سرورهای مجهز به حافظ DDR4 سامسونگ هم‌اکنون قادر به انتقال اطلاعات با سرعت  2667MB/s یا به عبارتی  2667MHz هستند که سرعت به مراتب بالاتری را نسبت به حافظه‌های رم DDR3 ارائه می‌کنند. حتی در مقایسه با حافظه‌های بهینه شده‌ی DDR3 که دارای سرعت 2133MHz هستند، حافظه‌های DDR4 در عین صرفه جویی 30 درصدی در مصرف انرژی 25 درصد بهینه‌تر است.

با ادامه روند استفاده از حافظه‌های DDR4 در سرورها و مراکز داده احتمال عرضه‌ی این نوع حافظه‌ها برای استفاده در کامپیوترهای شخصی بالا رفته و به طبع آن هزینه تولید نیز کاهش خواهد یافت.

Young Hyun Jun مدیر اجرایی بخش بازاریابی و فروش حافظه‌ سامسونگ با بیان اینکه عرضه‌ی حافظه‌های پرسرعت DDR4 در روزهای پایانی سال جاری تحقق خواهد یافت، افزود با عرضه‌ی این حافظه‌ها به بازار قدم‌های اولیه برای جهش به‌سمت تولید حافظه‌های بسیار بهینه‌تر برداشته خواهد شد. وی همچنین با بیان اینکه عرضه‌ی حافظه‌های DDR4 با ظرفیت 32 گیگابایت در ادامه عرضه‌ی حافظه‌های بهینه شده‌ی DDR3 با ظرفیت 16 گیگابایت در ابتدای سال جاری است، برنامه سامسونگ را ارائه حافظه‌هایی با سرعت بالا و ظرفیت بیشتر در سال 2014 میلادی اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات