رکوردشکنی قطار مغناطیسی ژاپن در اولین تست، سرعت 504 کیلومتر بر ساعت

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
دغدغه اصلی مهندسان فعال در زمینه وسایل حمل‌ونقل، افزایش سرعت و کاهش زمان است. قطارهای سریع‌السیر از جمله وسایلی هستند که در زمینه به خوبی درخشیده‌اند. برای مثال، قطار مغناطیسی جدید ژاپن موسوم به Maglev که موفق به رکوردشکنی در رسیدن به حداکثر سرعت شده‌ است.
تبلیغات

شش سال مدت زمانی‌ است که طراحان این قطار از مرحله‌ی طراحی تا تست برای ساخت این قطار صرف کرده‌اند. یک مسیر مخصوص ۴۲ کیلومتری که توسط این قطار در طی ۹ دقیقه طی شد، در حالی که این قطار در ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر با ثبت سرعت ۵۰۴ کیلومتر در ساعت رکورد جدیدی را در تاریخ قطارهای مغناطیسی ثبت کرد.

خبرنگاران حاضر در این قطار نشانه‌هایی از لرزش یا تکان‌های شدید در هنگام حرکت گزارش نکردند در حالی که سرعت اعجاب انگیز این قطار موجب تحیرشان شد. هرچند ناظرانی که در حال تماشای این رکوردزنی در خارج از قطار بودند خبر از صدایی دادند که در هنگام عبور قطار به گوششان خورده‌است. کمپانی سازنده‌ی این قطار امیدواراست با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده از این تست، تاثیرات محیطی ناشی از حرکت این قطار را محاسبه کرده و در نتیجه هزینه نگهداری این قطار را در آینده کاهش دهند. شرکت سازنده این قطار زمان عرضه این قطار را سال ۲۰۲۷ میلادی اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات