دوربین اولترا-واید پاناسونیک قادر به ضبط کل زمین یک مسابقه ورزشی در لحظه است

جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌های واید یا سینماتیک را فراموش کنید، پاناسونیک دوربین فیلم برداری فوق العاده عریضی را معرفی نموده که از رزولوشن متفاوتی پشتیبانی می‌کند و قادر است تصویر کل زمین یک رویداد ورزشی را در هر لحظه ضبط کند.
تبلیغات

غول ژاپنی، در سیستم دوربین جدید خود با ترکیب 4 لنز HD، دید 160 درجه را میسر نموده است. ظاهرا دوربین بصورت متناوت تصاویر چهار لنز را دریافت کرده و در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

تلویزیون‌ها در زمان قدیم از نسبت تصویر 4:3 پشتیبانی می‌کردند، پس از عرضه تلویزیون‌های صفحه مسطح مانند LCD TVها نسبت تصویر به 16:9 تغییر یافت و حالا ممکن است دنیا به سمت نسبت تصویر 64:9 (بخوانید 64 به 9) گام بردارد.

اگر بخواهیم محصولات متفاوت اینچنینی بازار را بررسی کنیم با نمایشگرهای ساخت ال جی، فلیپس، ویزیو و حتی ایسوس مواجه می‌شویم که دارای نسبت تصویر 21:9 هستند، اما این نمایشگرها معمولا برای کار با کامپیوتر استفاده می‌شوند نه تماشای ویدیو.

دوربین فیلم برداری جدید پاناسونیک، تصویر را به 4 بخش متفاوت تقسیم می‌کند، هر بخش نیز توسط یک دوربین ضبط می‌شود. سپس کامپیوتر داخلی دوربین تصاویر را به یکدیگر متصل نموده و یک خروجی کامل و فوق العاده عریض را ارائه می‌کند.

هنوز نام این سیستم فیلم برداری اعلام نشده و تنها نمونه اولیه از آن معرفی گردیده است. اما احتمال دارد از این سیستم به زودی برای ضبط مسابقات ورزشی استفاده گردد. تصور کنید که کل زمین فوتبال در یک نگاه قابل مشاهده باشد آن هم با کلیه جزئیات پیرامونش.

این سیستم فیلم برداری در نمایشگاه Integrate 2013 که در سیدنی در حال برگزاری است، به نمایش گذاشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات