یاهو سرویس Rockmelt را از آن خود کرد و این ماه آن را تعطیل می‌کند! اما چرا؟

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
چرا یاهو استارتاپ‌های نیمه موفق یا شکست خورده را خرید می‌کند و کمی بعد سرویس آنها را تعطیل می‌نماید؟ مریسا میر مدیرعامل یاهو معتقد است که این بهترین راه برای جذب توسعه دهندگان توانمند است. یاهو دیروز خبر داد که سرویس Rockmelt را از آن خود کرده است، یک استارتاپ که به تازگی موج بزرگی را برپا کرد و در آن اخبار مختلف دنیا به شکل مشابه پینترست به نمایش در آمد.
تبلیغات

Rockmelt به اندازه سرویس‌های مشابه مانند Flipboard محبوب نشد و حتی ارائه نسخه تحت اندروید آن نیز نتوانست تاثیر چندانی در محبوبیت آن داشته باشد، اما باز هم در این شرایط یاهو نسبت به تصاحب آن اقدام کرده است. از زمانی که مریسا میر در سمت مدیریت عامل یاهو فعال شد، این کمپانی اینترنتی صدها کمپانی کوچک دیگر را خریده است.

مریسا میر کمپانی‌های بزرگ و کوچک بسیاری را از آن خود کرده است، برخی از این کمپانی‌ها حتی محصول خاص و جدیدی را معرفی نکرده بودند و بسیاری از سرویس‌های خریداری شده نیز پس از مدتی تعطیل شدند. اما دلیل اصلی تصاحب این شرکت‌ها، استفاده از سرویس‌ آنها نیست، بلکه مریسا میر معتقد است که این کار، بهترین روش برای جذب مهندسین خبره نرم افزاری است.

بلومبرگ گزارش کرده که هر بار مریسا میر کمپانی جدیدی را تصاحب می‌کند، با مهندسین آن مجموعه قرارداد 4 ساله منعقد می‌کند تا فعالیت آنها در یاهو را تضمین کند و نتوانند در این فاصله زمانی در شرکت دیگری شروع به کار کنند.

اما آیا استخدام نیرو از بین فارق‌التحصیل‌های دانشگاه ارزان‌تر و آسان‌تر نیست؟ خیر. در دنیای امروز، رقابت بر سر جذب توسعه دهندگان خبره به یک مشکل تبدیل شده است. امروزه کمپانی‌های مطرح تلاش می‌کنند تا نیروهای بروز نشده و قدیمی خود را اخراج نموده و با مهندسین تازه نفس، جوان و بروز جایگزین کنند. به همین دلیل، برنامه نویسان ماهر به سرعت جذب شرکت‌های برتر می‌شوند.

یاهو برنامه‌های بزرگی برای ورود به دنیای موبایل‌ها دارد و خریدهای اخیر این شرکت نیز همگی به نوعی به موبایل، اپلیکیشن‌ و سرویس‌های موبایل مربوط بوده‌اند. به هر حال اگر از سرویس Rockmelt استفاده می‌کنید، تا آخر این ماه (میلادی) فرصت استفاده از آن را دارید و پس از این مدت، Rockmelt تعطیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات