FBI قادر به روشن کردن میکروفن ابزار اندرویدی یا لپ تاپ شما از راه دور است

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
وال استریت ژورنال گزارش کرده که FBI و برخی از آژانس‌های دولتی امریکا قادر به روشن کردن میکرون ابزار اندرویدی یا کامپیوتر شما هستند آن هم بدون کسب اجازه قبلی! پیش از این هکرها با بکار گیری حقه‌های مختلف این کار را انجام می‌دانند و حالا ادارات اطلاعاتی از این روش برای شنود افرادی که به آنها مشکوک هستند، بهره می‌برند.
تبلیغات

این موضوع مشخصا بر خلاف قوانین حریم خصوصی کاربران است، اما ظاهرا از مدت‌ها قبل انجام می‌شده. آنها از فناوری برای پیشبرد اهداف خود و دستیابی به اطلاعات مورد نظرشان بهره می‌برند، این بدین معناست که حتی زمانی که در حال مکالمه نیستید یا اصلا از تلفن خود استفاده نمی‌کنید، باز هم ممکن است تلفن شما در حال ضبط و مخابره صدای‌تان به هکرها یا سازمان‌های دولتی باشد.

وال استریت ژورنال در باره روش این کار اینگونه توضیح داده است:

FBI، متخصصین خبره‌ای که مهارت بالایی در هک کردن دارند را استخدام نموده،  آنها حتی ابزارهای گران قیمتی را برای این منظور خریداری کرده‌اند.

گفته می‌شود FBI برای مبارزه با جرایم و شنود افراد مظنون از این سرویس استفاده می‌کند. استفاده از فناوری در شاخه‌های مختلف برای تسریع در انجام امور، امری بدیهی است اما هک کردن تلفن یا کامپیوتر کاربران برای شنود آنها به مزاج هر کسی خوشایند نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات