کوالکام معتقد است که پردازنده‌های 8 هسته‌ای، بی معنی هستند

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کوالکام یکی از بزرگترین و مشهورترین سازندگان سیستم-روی-یک-چیپ دنیا است که توانایی و قدرت محصولات این شرکت بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر کمی با بازار گجت‌های هوشمند آشنا باشید، قطعا تایید می‌کنید که استفاده از جدیدترین محصولات این شرکت در یک گجت جدید، فاکتوری مهم در قرارگیری آن در زمره برترین و قوی‌ترین محصولات به شمار می‌رود. حال، مدیرعامل این کمپانی دیدگاه خود و شرکتش را در مورد پردازنده‌های هشت هسته‌ای اعلام نموده است.
تبلیغات

«آناند چاندراسکر»، مدیرعامل کوالکام، در مورد پردازنده‌ هشت‌ هسته‌ای کمپانی تایوانی میدیاتک که به تازگی موفق به ساخت آن شده است، می‌گوید:

شما نمی‌توانید هشت ماشین چمن‌زنی را در کنار یکدیگر قرار دهید و سپس ادعا کنید که موفق به ساخت یک خودروی فراری شده‌‌اید. چرا که همگان بر این موضوع واقفند که توانایی این پردازنده‌ها آنقدر‌ها هم که ادعا می‌شود، زیاد نیست.

وی همچنین معتقد است:

کوالکام تمام تمرکز خود را بر روی ایجاد حس خوب، ارزشمند و کسب یک تجربه فوق‌العاده توسط مشتریان خود، قرار داده است. اما رسیدن به این جایگاه نیازمند رعایت نمودن حداکثر استاندارد و استفاده از برترین فناوری‌های موجود در ساخت یا بهبود فناوری‌هایی مانند: مودم، افزایش طول عمر باتری و قیمت تمام شده پایین است. کنار هم گذاشتن هشت پردازنده نه چندان قوی، منتج به عملکرد خارق‌العاده نخواهد شد. اوضاع هنگامی بدتر می‌شود که بازده این محصولات کم، و مصرف انرژی آن‌ها بسیار زیاد باشد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا روزی شاهد پردازنده‌های هشت هسته‌ای ساخت کوالکام خواهیم بود یا خیر، گفت:

ما هرگز به انجام کارهای احمقانه، نامفهوم و بی‌ارزش نمی‌پردازیم. هنگامی که شما نمی‌توانید با تکیه بر دانش مهندسی محققین خود، نیاز‌های اساسی مشتریان را برآورده نمایید، پس حداقل کاری که از دست شما بر می‌آید این است که پردازنده‌ها را به هم بچسبانید و ادعا کنید که موفق به ساخت یک پردازنده هشت هسته‌ای شده اید.

در پاسخ، کمپانی تایوانی میدیاتک نیز، از عملکرد خود در ساخت پردازنده هشت هسته‌ای دفاع نموده است. میدیاتک مدعی است که این پردازنده یکی از آخرین دستاوردهای این کمپانی در زمینه فناوری و نوآوری می‌باشد.

این کمپانی تایوانی معتقد است، محصول جدیدش بسیار بیشتر از محصولات دیگر رقبا، نیاز کاربران را پاسخ می‌دهد.

سخنگوی این کمپانی می‌گوید:

این تراشه جدید، بهبود چشمگیری در قابلیت‌های چند وظیفگی ایجاد نموده است. همچنین تجربه جدیدی از کار کردن با اپلیکیشن‌ها را برای کاربران فراهم خواهد نمود.

این پردازنده جدید، قرار است از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

البته لازم به ذکر است که فناوری‌های این کمپانی تایوانی اغلب در محصولات شرکت‌های ایسر، لنوو و برخی شرکت‌های چینی سازنده گجت‌های هوشمند، استفاده می‌شوند.

نظر شما در مورد جنگ بین کوالکام و مدیاتک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات