گوگل‌گلس در اتاق عمل: استفاده از عینک گوگل هنگام انجام عمل جراحی در دانشگاه ایالتی اوهایو

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید فاصله‌ی زیادی تا استفاده گسترده از عینک گوگل داشته باشیم، اما یک جراح در مرکز وکسنر (Wexner) دانشگاه ایالتی اوهایو، عنوان اولین جراح ایالات متحده را برای استفاده از گوگل گلاس در طول یک عمل جراحی کسب کرد.
تبلیغات

دکتر Christopher Kaeding رئیس بخش ورزش درمانی دانشگاه ایالتی اوهایو در طول انجام عمل جراحی خود در تاریخ ۳۰ مرداد سال جاری در ACL پائولا کوبالکا، با استفاده از دوربین تعبیه شده در قسمت جلوی عینک گوگل، تمامی رخدادهای اتاق عمل را برای عده‌ای از حاضران در کیلومترها دورتر نمایش داد. بینندگان این عمل جراحی، تصاویر را به کمک کنفرانس تصویری Hangouts دنبال می‌کردند.

ChristopherKaeding

بنابر اعلام دانشگاه ایالتی اوهایو، در آینده پزشکان همچنان می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی تصاویر اشعه‌ی ایکس، MRI، گزارشات پاتولوژی یا سایر اطلاعات بیمار خود را بصورت زنده با سایر همکاران خود در اقصی‌نقاط جهان به اشتراک بگذارند.

google-glass-is-super-sleek

استفاده از این گجت در زمینه پزشکی، نتیجه اجرای برنامه «آزمایش عمومی گلس» است که توسط گوگل به اجرا گذاشته شد. رقابتی که در آن، افراد علاقمند به تست نسخه‌ی بتای این گجت پوشیدنی، توانستند با پرداخت ۱۵۰۰ دلار شانس آزمایش این فناوری نوین را به‌ دست آورند. دکتر اسماعیل نابل، یکی از همکاران دکتر Kaeding و از متخصصان پزشکی عمومی دانشگاه ایالتی اوهایو، در زمره معدود افرادی بود که از میان هزاران داوطلب برای آزمایش عینک گوگل انتخاب شدند. سپس او با همکاری دکتر Kaeding در یک عمل جراحی، این تکنولوژی نوپا را در زمینه پزشکی آزمود. شاید عینک گوگل آینده پزشکی را متحول نماید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا عینک گوگل تحول در دنیای امروز, آفرین خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات