لذت نقاشی با الگوریتم‌هایی که تقلید‌گر Bob ross می‌شوند

چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
آیا فرمولی برای خلق آثار هنری زیبا وجود دارد؟ هنرمندی را تصور کنید که قصد طراحی یک اثر هنری را دارد، اما شاید علاقه‌ای به استفاده از مداد یا قلموی نقاشی نداشته باشد. او برنامه‌ی ویرایشگر فلش را باز کرده و با نوشتن کدهای برنامه نویسی مشغول نقاشی می‌شود! هنرمند ژاپنی، یوندا کنیچی (معروف به kynd )، پیگیر این روش شده است. او طی چند ماه گذشته مشغول بررسی و پژوهش، بر روی هنرها‌یی برآمده از الگوریتم‌های کامپیوتری بوده و از framework های متن باز برای ایجاد عملکردهای بصری استفاده کرده است.
تبلیغات

یوندا از طرفداران پروپاقرص باب راس (Bob ross)، نقاش مشهور برنامه‌ی تلویزیونی «لذت نقاشی» است و مجذوب روش منحصر فرد این هنرمند (که هر 30 دقیقه بصورت اتوماتیک اثرش را به پایان می رساند! ) شده و مایل است مشابه کار راس را با استفاده از کدها و الگوریتم‌های پیچیده در معرض نمایش قرار بدهد. اما این چالشی بزرگ است. او سریعا مسلط به شیوه‌ی تراوش و ترکیب رنگ‌ها شده، اما ایجاد پدیده‌ای اینچنینی بسیار دشوارتر از تثبیت و پیاده‌سازی آن بر روی کاغذ است. او شیوه‌ی خشک کردن و چسباندن آبرنگ به پارچه یا کاغذ را بررسی کرده و شاهد این بوده که چطور سایر نقاش‌های دیجیتالی (مانند harol cohen و Eerik natzke ) بر این مشکلات غلبه می‌کنند.

ترفندی که یوندا برای ما فاش می‌کند، استفاده از یک واسطه‌ی نا مرئی می‌باشد. در نتیجه فرآیند ایجاد طراحی از سردرگمی بیننده‌ی آن جلوگیری کرده و بیننده می‌تواند تمرکز کافی بر روی خود اثر داشته باشد. او معتقد است که اکنون فرمولی برای خلق نقاشی با آبرنگ در اختیار دارد.

یوندا خاطرنشان می‌کند تمام کاری که انجام داده صرفا خلق یک «نقاشی» بوده است، با این حال او اکنون بدنبال یک نقاش تمام عیار است تا از پلت مجازی او استفاده کند. او در صدد بررسی و پیدا کردن روشی برای تقلید دیجیتالی از کارهای هنرمندانی مانند ون‌گوگ می‌باشد و مشغول کار بر روی الگوریتم‌های است که قادراند بصورت خودکار نقاشی‌هایی بر اساس ورودی مشخص (سبک ، موضوع ،...) خلق کنند. یوندا همچنین امیدوار است برنامه تماما خودکاری بسازد که بتواند با دریافت ورودی از وبکم، سرچ تصویری گوگل یا ویدئو قادر به ارائه‌ی نقاشی آبرنگ دیجیتالی باشد.

دو ویدیو مربوط به این تلاش این هنرمند ژاپنی را در این آدرس مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات