برگ برنده ویندوز فون: نیاز اندروید به سخت افزار قوی‌

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش دیجی‌تایمز -خبرگزاری نزدیک به تولیدکنندگان آسیایی- اندروید با اشتهای بالایی که نسبت به منابع سیستم نشان می‌دهد ممکن است به زودی جایگاه خود را به سایر سیستم عامل‌ها مانند ویندوز فون بدهد. در واقع با توجه به سخت افزار بالایی که اندروید نیاز دارد که طبیعتا گران هم خواهد بود، این ویژگی می‌تواند نقطه ضعفی باشد تا رقیبان با استفاده از آن سهم بازار خود را گسترش دهند.
تبلیغات

به زودی با به میدان آمدن آیفون ارزان که با تکیه به سخت افزار ضعیف، عملکرد روان و نرمی را ارائه می‌کند، رقابت تازه‌ای شکل خواهد گرفت. فروشندگان به احتمال زیاد به سیستم عامل‌های سبک‌تر و ارزان تری همچون FireFox OS، Tizen، MeeGo و Windows Phone گرایش پیدا خواهند کرد که همچنان در رقابت با آیفون ارزان تجربه‌ی کاربری قابل قبولی را بر سخت افزار پایین‌تر ارائه خواهند داد.

شکی نیست که در بین سیستم عامل‌های یاد شده ویندوز فون اکوسیستم پربارتری را داراست، اما در قیاس با سایرین که رایگان هستند این سیستم عامل هزینه‌ای را بر دوش سازندگان می‌گذارد. می توان امیدوار بود که مایکروسافت با ارائه پیشنهادهای قیمتی جذاب برای سازندگان تلفن‌های هوشمند نقش خود را در این بازار پرآشوب پررنگ‌تر کند.

حال گوگل یا باید فکری به حال منابع نسبتا زیادی مصرفی سیستم عامل خود کند تا به نرمی برروی سخت‌افزارهای ضعیف کار کند یا بازار تلفن‌های ارزان قیمت که بسیار بزرگ است را فراموش کند و به فایرفاکس موزیلا، ویندوز فون و شاید هم تایزن سامسونگ واگذار نماید. پیش از انتشار نسخه 4.3 اندروید گفته می‌شد یکی از اهداف گوگل برای ارائه این نسخه از سیستم عامل موبایل خود، کاهش منابع مصرفی سیستم عامل است، اما به نظر می‌رسد این اتفاق نیافته است. حال بعضی معتقدند که گوگل پشتیبانی بهینه تر از سخت افزارهای ضعیف را برای اندروید 5 برنامه ریزی کرده است. 

در این شرایط اگر مایکروسافت هوشمندانه عمل کند می‌تواند نفوذ خود را در بازار بیش از پیش گسترش دهد. نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات