سورپرایز ! در اندروید 4.3 با کلید‌های فیزیکی گوشی خود، عکاسی کنید

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
با ارائه نسخه 4.3 آندروید یکی از ویژگی‌های بسیار پرطرفدار و محبوب گوشی‌های تلفن همراه به سیستم عامل گوگل اضافه شد، که می‌توان آن را یکی از بهترین امکانات اضافه شده درتاریخ به‌روزرسانی سیستم‌های عامل تلفن همراه نامید. امکانی که گوگل کمتر به آن پرداخته است. در صورت استفاده از این امکان اضافه شده احساس نوستالژیکی به شما دست خواهد داد. آیا شما هم مانند گوگل توجهی به این ویژگی جدید نکرده‌اید؟
تبلیغات

گوگل در زمان معرفی اندروید 4.3 اشاره‌ای به امکان تبدیل دکمه‌های فیزیکی دستگاه به شاتر دوربین نداشت البته ما در لیست تغییرات اندروید 4.3 به این موضوع اشاره کردیم، اما در این مقاله قصد دارید بیشتر به آن بپردازیم.

جالب اینجاست که اثری از این ویژگی حتی در وب‌سایت رسمی به روزرسانی آندروید 4.3 یافت نمی‌شود. در واقع بسیاری از کاربران آندروید در انتظار ارائه این ویژگی توسط گوگل بودند که قبلا تنها از طریق نصب نرم‌افزارهای جانبی امکان‌پذیر بود ولی هم‌اکنون این ویژگی یکی از امکانات تعبیه شده درآندروید می‌باشد که خبر خوبی است.

از آنجایی که به این ویژگی کمتر پرداخته شده است شاید شما هم از آن بی اطلاع باشید، پس اگر تلفن یا تبلت مبتنی بر سیستم عامل اندروید 4.3 دارید می‌توانید هر کدام از کلیدهای فیزیکی دستگاه را به دکمه شاتر دوربین نسبت دهید و به این ترتیب، زمانی که نرم‌افزار دوربین در حال اجرا است، تنها با فشار دادن دکمه تعیین شده، عکس بردرای میسر خواهد شد. این قابلیتی است که عکاسی با تلفن‌ها را به مراتب ساده‌تر می‌کند و از طرفی برای تلفن‌های ضد آب مثل اکسپریا Z فوق العاده خواهد بود، چون صفحه لمسی این تلفن در زیر آب کار نمی‌کند و نمی‌توان دکمه شاتر را روی صفحه فشار داد. البته هنوز بسته بروز رسانی اندروید 4.3 برای این تلفن و بسیاری از دیگر هوشمندهای بازار عرضه نشده است و فعلا تنها نکسوس‌ها هستند که به اندورید 4.3 بروز شده‌اند، اما در هفته‌های آینده تقریبا تمام پرچمداران اندرویدی به این نسخه بروز رسانی خواهند شد.

آیا شما نیز علارغم داشتن این به روزرسانی آندروید به آن توجهی داشته‌اید یا همچون ما در خواب غفلت به‌سر می‌بردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات