ایسوس مادربردهای سری H81 خود را برای پردازنده‌های Haswell معرفی کرد

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس اخیرا مادربردهای سری جدید خود را بر پایه تراشه H81 اینتل معرفی کرده است. این سری شامل مادربردهای H81M-Plus، H81M-A، H81M-C و H81M-E برای سایز Micro-ATX و مادربردهای H81I-Plus برای سایز Mini-ITX است.
تبلیغات

تمام مادربردهای ذکر شده از دو اسلات حافظه رم DDR3، یک درگاه PCI Expiress 16x و دو درگاه SATA III پشتیبانی می‌کنند. بایوس همه آنها از نوع Asus UEFI بوده و دارای صدای خروجی 7.1 کاناله ساخت Realtek هستند.

ASUS-H81-Series-motherboards

درگاه USB این مادربردها توسط فناوری USB 3.0 Boost بهبود یافته است.

مادربردهای Asus H81-Plus و H81M-Plus و H81M-A و H81M-E دارای فناوری Asus 5x Protection هستند که به گفته این کمپانی تایوانی دوام بالاتر و طول عمر بیشتر را به همراه دارد. رگولاتور DIGI+ VRM در این مادربردها به پایداری بیشتر سیستم کمک می‌کند و فیوزهای مخصوصی نیز برای محافظت از ورودی و خروجی‌ها در نظر گرفته شده است.

تمام این مادربردها از فناوری ESD Guard و خازن‌های 5K بهره می‌برند. طول عمر این خازن‌ها در شرایط عادی یعنی دمای 65 درجه حدود 50 سال تخمین زده می‌شود.

h81 asus

H81 تراشه جدید اینتل است که همچون Z87 قادر به پشتیبانی از سوکت LGA1150 و پردازنده‌های نسل چهارم اینتل (Haswell) است. این تراشه امکانات محدودتری نسبت به Z87 و حتی H87 دارد و از اسلات‌های کمتر حافظه رم و PCI Express پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل انتظار می‌رود مادربردهای مبتنی بر این تراشه با قیمت مناسب تری روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات