جهان از نگاه خودروی هوشمند گوگل

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
خودروی مشهور گوگل همزمان با حرکت در خیابان‌ها و جاده‌ها به جمع‌آوری اطلاعات از محیط پیرامون خود نیز می‌پردازد. به گفته «بیل گروس»، مدیر عامل موسسه Idealab، این خودرو در هر ثانیه بیش از 750 مگابایت اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. وی می‌گوید خودروی گوگل هر آن‌چه را که می‌بیند، ثبت می‌کند. در ادامه می‌توانید تصویری از جهان بینی این خودرو را ملاحظه نمایید.
تبلیغات

این تصویر که توسط آقای گروس در همایش سالیانه XPrize گرفته شده است، چگونگی تشخیص محیط و در پی آن تصمیم گیری برای دور زدن به سمت چپ توسط این خودرو را نشان می‌دهد.

وی می‌گوید:

این خودرو بسیار هوشمند است. برای مثال اگر هنگام عبور از خیابان اثری از سیگار را روی زمین مشاهده کند، این احتمال را می‌دهد که شاید فردی که صاحب سیگار است از میان ماشین‌ها عبور خواهد کند. و یا اگر یک توپ در حال حرکت را تشخیص دهد، می‌داند که به زودی کودکی در پی آن خواهد آمد. من به شخصه تحت تاثیر این دستاورد عظیم دانشمندان گوگل قرار گرفته‌ام. 
google car

مردادماه سال گذشته، گوگل اعلام کرد که خودرویش توانسته بدون استفاده از کمک انسان بیش از 300,000 مایل را بدون کوچکترین تصادف و با موفقیت طی کند. درست است که این خودرو توانسته این میزان مسافت را با موفقیت طی کند، اما هنوز زمان زیادی تا عرضه آن به بازار در پیش است.

«کریس آمسون»، رئیس بخش مهندسی گوگل می‌گوید:

برای کسب بهترین نتیجه و فراهم نمودن بستری امن برای تردد این خودرو در خیابان‌ها و جاده‌ها، ما باید آزمایشات نهایی خود در جاده‌هایی که پوشیده از برف هستند، تکمیل کنیم. همچنین هنوز شرایطی وجود دارند که باید این خودرو را با توجه به آن‌ها آزمایش کنیم. هدف ما این است که شرایطی را که ممکن است برای همه رانندگان رخ دهند را برای این خودرو شبیه سازی نموده تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود دست یابیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات