47,000 عدد از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه بلک‌بری توسط یک توسعه دهنده ساخته شده‌اند

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک موفقیت یک سیستم عامل مخصوص گجت‌های هوشمند در گرو ساخت اپلیکیشن‌های خوب و کارآمد برای آن‌ها است. بلک‌بری این روزها اوضاع خوبی ندارد و هر روز از تعداد کاربران این سیستم عامل کاسته می‌شود. نه تنها این روند پایان پذیر نیست، بلکه هر روز سرعت بیشتری پیدا می‌کند. در آخرین مورد از این مشکلات مشخص شده است که بیش از 47000 عدد از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه بلک‌بری (BlackBerry World)، تنها توسط یک توسعه دهنده ساخته شده‌اند که متاسفانه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.
تبلیغات

فارغ از ویژگی‌ها و قدرت iOS و اندروید، باید اذعان کرد که یکی از دلایل مهمی که این دو سیستم عامل، محبوب هستند وجود اپلیکیشن‌های گوناگون و متنوع بسیار زیاد است که تقریبا اکثر نیازهای کاربران را رفع می‌کنند. اما بر خلاف iOS و اندروید، اوضاع بلک‌بری چندان مساعد نیست و این خبر جدید قطعا باعث خواهد شد که طرفداران این سیستم عامل کمی محتاطانه‌تر عمل کنند.

فروشگاه اپلیکیشن بلک‌بری اکنون میزبان بیش از 120,000 اپلیکیشن است که با این اوصاف نزدیک به 40 درصد از آن‌ها تنها توسط حساب کاربری S4BB تولید شده‌اند.

این حساب کاربری موفق به کسب مجوز انتشار آزادانه اپلیکیشن‌های خود در BlackBerry World شده است. این بدان معنی است که S4BB می‌تواند بدون نیاز به کسب مجوز از سوی کمپانی ریم، اپلیکیشن‌هایش را در فروشگاه قرار دهد، بدون آن‌که یک کارشناس خبره در مورد آن نظر دهد.

بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که توسط این حساب کاربری در فروشگاه قرار داده شده‌اند از کیفیت کمی برخوردارند و اکثرا برای انجام امور سرگرمی ساخته شده‌اند.

S4BB یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن برای دو سیستم عامل پالم و بلک‌بری است که در هنگ کنگ قرار دارد و از سال 2006 تاکنون به این کار مشغول است.

با وجود آن‌که کمپانی ریم، بسترهای لازم برای پورت کردن نرم‌افزارهای اندروید به بلک‌بری را فراهم نموده است، اما تنها تعداد کمی از توسعه دهندگان اندروید حاضر به انجام چنین کاری هستند و تمایل دارند تا نرم افزارهای خود را تنها برای اندروید و iOS توسعه دهند.

با این شرایط، بلک‌بری در مخمصه بدی قرار خواهد گرفت. زیرا هر روز تعداد زیادی از علاقه‌مندان خود را از دست می‌دهد و فاصله‌اش با iOS و اندروید بیشتر و بیشتر می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات