استیو بالمر، مدیرعامل مایکرسافت بازنشسته می‌شود

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت رسما اعلام کرد که مدیرعامل فعلی این شرکت، استیو بالمر تا 12 ماه آینده رسما بازنشسته خواهد شد. مایکروسافت به دنبال گزینه‌های مختلف برای سمت مدیریت عامل این شرکت است و بلافاصله پس از یافتن گزینه مناسب، بالمر جایگاه‌اش را به او تحویل خواهد داد. بالمر یک نامه به تمام پرسنل مایکروسافت ارسال نموده و دلیل این موضوع را «حرکت به سمت جلو» اعلام کرده است.
تبلیغات

بالمر در نامه خود نوشته است:

ما یک استراتژی جدید در یک تشکیلات نو را آغاز کردیم، ما تیم رهبری شگفت انگیزی را در اختیار داریم. بازنشستگی من در وسط تغییر و تحولات به سمت تبدیل شدن مایکروسافت به یک کمپانی مبتنی بر ابزارها و سرویس‌ها انجام می‌شود. ما نیاز به یک مدیرعامل جدید داریم که بتواند برای مدت طولانی مایکروسافت را هدایت کند.

جانشین بالمر توسط یک کمیته متشکل از  تامپسون رئیس هیئت مدیره و بیل گیتس موسس این شرکت انجام خواهد شد. شرکت استخدامی Heidrick نیز در جستجوی مدیرعامل جدید به این شرکت کمک خواهد کرد و نامزدهای مطرح را پیشنهاد خواهد داد.

بیل گیتس از بالمر پشتیبانی نموده و گفته است مایکروسافت شانس آن را دارد تا بالمر را تا یافتن مدیرعامل جدید در سمت فعلی داشته باشد. بالمر از سال 1980 که به مایکروسافت پیوست همواره سمت‌های مهمی را داشته است و از سال 2000 که بیل گیتس کناره گیری کرد، رسما مدیرعامل مایکروسافت بوده است. در سال‌های مدیریت بالمر، مایکروسافت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و با ارائه سیستم عامل ویندوز XP درآمد شگفت انگیزی را بدست آورد.

اما در زمان مدیریت بالمر تصمیمات اشتباه زیادی نیز گرفته شد و نمونه آن نیز سیستم عامل ناموفق ویندوز موبایل (با ویندوز فون اشتباه نگیرید!) بود که در واقع تبدیل سیستم عامل ویندوز مخصوص کامپیوترها در صفحه نمایش کوچک تلفن‌ها بود. ویندوزی که به هیچ وجه برای تلفن‌ها مناسب نبود. تلاش او برای ساخت ویندوز فون قابل تحسین بود، اما این سیستم عامل نیز تا اینجای کار موفقیت چندانی را به همراه نداشته است.

همانطور که امروز در زومیت خواندید، سهام داران مطرح مایکروسافت از عملکرد بالمر راضی نبوده و دست به دست هم داده‌اند تا او را بر کنار کنند، در همین راستا، خبر برکناری بالمر، تاثیر مثبتی را در ارزش سهام مایکروسافت داشته و باعث شده تا سهام این شرکت 7.5 درصد رشد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات