یکی از بزرگترین سهام داران مایکروسافت مایل به اخراج بالمر و فروش بخش ایکس باکس است

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش بیزژورنال، مجموعه ValueAct که 2 میلیارد دلار در مایکروسافت سرمایه گذاری نموده و در حال حاضر 1 درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد، بدنبال تغییرات اساسی در مایکروسافت است. حال اگر دیگر سهام داران بزرگ مایکروسافت با آنها همراه شوند به زودی شاهد تغییرات اساسی در مایکروسافت خواهیم بود و احتمالا بالمر مجبور به ترک شرکت خواهد شد.
تبلیغات

بسیاری بر این باورند که مشکلات امروز مایکروسافت به دلیل مدیریت غیرصحیح استیو بالمر مدیرعامل فعلی این شرکت است، شخصی که سکان امور را از بیل گیتس گرفت و نتوانست آنطور که باید و شاید از امکانات مایکروسافت برای ارتقاء جایگاه این شرکت بهره ببرد.

حال ValueAct که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در مایکروسافت قلمداد می‌شود، استراتژی‌های مایکروسافت را زیر علامت بزرگ سوال برده و قصد دارد تا پیش از وخیم شدن اوضاع این شرکت، نسبت به تغییر بالمر اقدام کند.

VaueAct به تنهایی قادر به تعویض مدیرعامل مایکروسافت نیست، اما اگر دیگر سهام‌داران با آنها هم مسیر شوند آنوقت هیئت مدیره مایکروسافت چاره‌ای جزو کنار گذاشتن بالمر نخواهد داشت.

ValueAct معتقد است که اگر هیئت مدیره مایکروسافت مدیرعامل جدیدی را برای این مجموعه در نظر بگیرید، سهام داران نیز سود بیشتری به دست خواهند آورد. شاید همین وعده سود بیشتر، باعث شود که سهام داران گام های جدی‌تری را برای برکناری بالمر بر دارند.

علاوه بر کنار گذاری بالمر، ValueAct معتقد است که مایکروسافت باید بخش ایکس باکس را نیز به فروش برساند، به این ترتیب مایکروسافت می‌تواند برروی محصولات دیگر مخصوصا ویندوز تمرکز بیشتری داشته باشد. به اعتقاد آنها:

ایکس باکس واقعا جذاب است، اما پیش بینی ما این است که مایکروسافت نمی‌تواند از آن کسب درآمد کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات