پیش‌نمایش داشبورد ایکس باکس وان، امکانات فراوان آن برای کنترل وسایل دیجیتال اتاق نشیمن را نشان داد

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
این چند روزه از بازی‌ها و سخت‌افزار ایکس باکس وان زیاد حرف زدیم، اما هنوز به اندازه‌ی کافی به نرم‌افزار خود کنسول نپرداخته‌ایم. نمایش مایکروسافت در E3 خیلی مختصر بود و جز ویژگی‌های عمده و کلیدی، آن هم به‌طور مختصر، چیز زیادی دستگیرمان نشد. اما در نمایشگاه Gamescom امسال، چند نمای دیگری از امکانات نرم‌افزاری ایکس باکس را مشاهده کردیم که البته تصمیم داریم در این مطلب با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

رابط کاربری اصلی کنسول که به آن داشبورد گفته می‌شود، کاملا تخت و بهینه طراحی شده و بسیار شبیه به رابط متروی ویندوز است. اگر وقت زیادی را در قسمت استارت ویندوز 8 می‌گذرانید، در محیط داشبورد احساس غریبی نخواهید کرد.

در اولین استفاده ابتدا باید با اکانت مایکروسافت خود لاگین کنید. پاکت-اینت گزارش می‌دهد که امکان همگام‌سازی بیش از 6 حساب وجود ندارد. کینکت هم می‌تواند کاربران را با استفاده از میکروفون و تشخیص صدای آن‌ها، شناسایی کند.

menusmall

به امکانات اجتماعی ایکس باکس وان نیز توجه زیادی شده است. می‌توانید گروه‌های دوستان متفاوتی داشته باشید، در هنگام بازی یا تماشای فیلم و سریال با آن‌ها چت کنید و وان نیز به مرور دوستان مورد علاقه‌تان را شماسایی کرده و در گروهی خاص جای می‌دهد.

حساب توییترتان لاگین کرده و همیشه فهرستی از دوستان خود را درکنار صفحه داشته باشید. می‌توانید نهایتا 1000 نفر را دنبال کنید، اما بی‌نهایت دنبال کننده داشته باشید.

اگر در اتاق نشیمن‌تان وسایل دیجیتال زیادی از قبیل تلویزیون، رسیور، ستاپ باکس، پخش‌کننده‌ی موسیقی و ... دارید، باید تابشگر اینفرارد دستگاه را یک هدیه‌ی آسمانی بدانید.

امکان صدور فرامین صوتی نیز وجود دارد. از خاموش و روشن کردن خود ایکس باکس گرفته تا تنظیم صدای تلویزیون، همه را می‌توان به‌سادگی کنترل کرد.

DVR هم قابلیت جذاب دیگری است که فیلمی HD و 30 ثانیه‌ای از بازی کردن کاربر تهیه کرده و امکان به اشتراک‌گذاری آن بین دوستان و رقیبان را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن‌هایی مانند Netflix، Hulu، اسکایپ و اینترنت اکسپلورر نیز برای عاشقان فیلم، سریال و وبگردی دردسترس‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات