ایسوس از اولین مادربورد مجهز به فناوری تاندربولت 2 به نام Z87 Deluxe/Quad پرده برداشت

سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز ایسوس از مادربرد جدید خود با نام Z87 Deluxe/Quad از خانواده ATX رونمایی کرد که علاوه بر پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل به درگاه فوق العاده پرسرعت Thunderbolt 2 نیز تجهیز شده است‎. این اولین مادربورد در جهان است که مجهز به این فناوری می‌باشد.
تبلیغات

جدیدترین مادربورد ایسوس، مجهز به دو درگاه ارتباطی تاندربولت نسخه دوم است. این بدان معنی است که در آن واحد دوازده دستگاه مختلف می‌توانند از طریق این پورت‌ها به مادربورد متصل شوند.

اینتل با معرفی نسخه دوم از درگاه تاندربولت، سرعت نقل و انتقال داده‌ها را تا سقف 20 گیگابایت در هر ثانیه افزایش داده است. این بدان معنی است که سرعت این درگاه، چیزی حدود چهار برابر USB 3.0 می‌باشد.

همچنین هر کدام از درگاه‌های تاندربولت 2، از فناوری DisplayPort 1.2 پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این فناوری، می‌توان تصاویری با کیفیت 4K را با استفاده از این درگاه خروجی پخش کرد. بدین ترتیب این مادربورد جدید توانایی پخش همزمان 3 فیلم با کیفیت 4K را دارد.

از دیگر مشخصات این مادربورد می‌توان به هشت درگاه USB 3.0 به همراه USB 3.0 Boost، هشت درگاه USB 2.0، ده درگاه SATA 6 Gbit/s، چهار درگاه DIMM و سه درگاه PCIe 3.0/2.0 X16 اشاره کرد.

ایسوس در این مادربورد، پشتیبانی از فناوری NFC را اضافه نموده است. این بدان معنی است که کامپیوتر مجهز به این مادربورد توانایی کار کردن با دستگاه‌های مجهز به برچسب‌های NFC را دارد.

ایسوس یک نرم‌افزار ویژه نیز همراه با این مادربورد عرضه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از قابلیت Wi-Fi Go! و NFC به اشتراک بگذارند.

قائم مقام بخش مادربورد و کامپیوترهای رومیزی ایسوس هنگام معرفی این محصول گفت:

Z87 Deluxe/Quad، پر است از قابلیت‌های شگفت انگیز. این اولین مادربورد در جهان است که مجوز استفاده از فناوری تاندربولت 2 اینتل را دریافت نموده است. دریافت این مجوز به این معنی است که ایسوس توانسته است به استانداردهای بسیار بالا در ساخت محصولات خود دست یابد. این چیزی است که ما همواره برای بدست آوردن آن تلاش کرده‌ایم.

هنوز قیمت رسمی این مادربورد اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد، چیزی در حدود 400 دلار خواهد بود.

نظر شما در مورد این مادربورد شگفت انگیز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات