پردازنده‌های 8 هسته‌ای لزوما به خوبی 4 هسته‌ای ها عمل نخواهند کرد

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
برخی از کمپانی‌ها نسبت به تولید تراشه‌های بیش از 4 هسته اقدام کرده‌اند و پردازنده‌های 8 هسته‌ای به آرامی در حال وارد شدن به دنیای موبایل هستند. اما تراشه‌های 8 هسته‌ای لزوما از نظر بازده بهتر از 4 هسته‌‌ها نیستند.
تبلیغات

بنا به گزارش دیجی تامیز تراشه‌های 8 هسته‌ای احتمالا از نظر بازده و مصرف انرژی به خوبی تراشه‌های 4 هسته‌ای نیستند.

در حال حاضر شرکت‌هایی همچون سامسونگ، میدیاتک و های‌سیلیکون نسبت به ساخت تراشه 8 هسته‌ای اقدام کرده‌اند، انتظار می‌رود تراشه‌های 8 هسته‌ای بیشتری در سه ماهه چهارم سال 2013 روانه بازار شوند. اما آیا افزایش هسته‌ها لزوما به افزایش قدرت و بازده و کاهش مصرف انرژی ختم می‌شود؟ پاسخ کوتاه، خیر.

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اندروید برای استفاده از تمام ظرفیت تراشه‌ها چندین هسته‌ای بهینه نشده است و نمی‌تواند به خوبی از توان سخت افزاری این تراشه‌ها بهره ببرد. از طرفی این تراشه‌ها از نظر مصرف انرژی نیز به خوبی 4 هسته‌ای ها عمل نمی‌کنند.

دیجی تامیز – خبرگزاری نزدیک به کارخانه‌های تولید کننده آسیایی – گزارش کرده که طی یکی دو سال آینده تراشه‌های 8 هسته‌ای در بسیاری از تلفن‌های رده بالا بکار گرفته خواهند شد. و این در حالی است که این اقدام تولیدکنندگان تنها برای جلب نظر کاربران انجام خواهد شد و در کارایی تلفن تغییری ایجاد نخواهد کرد.

آیا تعداد هسته پردازنده تلفن یا تبلت در انتخاب شما تاثیر گذار است؟ یا کارآیی و عملکرد آن براش شما کفایت می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات